W sobotę 6 grudnia Retro Express Bieszczady wyjechał w trasę, symbolicznie żegnając się z linią kolejową nr 108, która niedługo zostanie poddana modernizacji. Skład wyruszył z Zagórza o godzinie 07:50, zatrzymując się na licznych stacjach i przystankach, prowadząc pasażerów przez miejscowości Podkarpacia i Małopolski. Na trasie znalazły się stacje: Nowy Zagórz, Sanok, Sanok Miasto, Sanok Dąbrówka, Nowosielce, Długie, Zarszyn, Besko, Milcza, Wróblik Szlachecki, Widacz, Targowiska, Krosno Miasto, Krosno, Krosno Polanka, Krosno Turaszówka, Jedlicze, Jedlicze Mięcinka, Tarnowiec, Gliniczek, Jasło, Jasło Niegłowice, Przysieki, Skołyszyn, Siepietnica, Biecz, Libusza, Gorlice Zagórzany oraz Gorlice Glinik.
Do Gorlic skład dotarł tuż po godzinie 11:00. W drogę powrotną ruszył przed południem, kończąc przejazd w Zagórzu planowo o godzinie 15:04.
Historyczny tabor i restauracja w stylu WARS
Retro Express Bieszczady poprowadziła lokomotywa spalinowa typu 101D serii SU42 z 1977 roku. istotną częścią składu był wagon gastronomiczny typu WARS z 1971 roku, przekazany w listopadzie 2024 roku przez PKP Intercity jako darowizna dla Stowarzyszenia „DolinaKolejowa.pl”. Wagon został starannie odrestaurowany przez firmę SKPL Cargo, stając się centrum gastronomicznym całego składu. Obsługę kulinarną powierzono doświadczonej ekipie Ośrodka Wypoczynkowego Tarnica w Solinie, która niedawno poszerzyła działalność o Zajazd Zagórzanka w Zagórzu.
OnNetwork ID: M0NqLDluQlEsMA==
W składzie pojechały również trzy znane już wagony pasażerskie oraz wagon salonki, który niegdyś służył najważniejszym dygnitarzom PRL, co dodatkowo podkreśla historyczny charakter przejazdu.
Drugi dzień, czyli kurs na Słowację
Niedziela 7 grudnia to kolejny etap mikołajkowego kolejowego weekendu. Retro Express wyruszy ponownie, tym razem zmierzając aż do Stakčína na Słowacji. Wyjazd zaplanowano na godzinę 05:25 z Zagórza, z postojami na stacjach: Nowy Zagórz, Sanok, Zarszyn, Besko, Wróblik Szlachecki, Targowiska, Krosno Miasto, Krosno oraz Jedlicze. Krótko po przybyciu, o 07:40, Retro Express wyruszy w dalszą część trasy w kierunku Stakčína w Słowacji.
Na trasie do Stakčína skład zatrzyma się na tych samych stacjach co w pierwszej części, a następnie w Tarnawie Dolnej, Czaszynie, Morochowie, Mokrem Małopolskim, Wysoczanach, Szczawnem Kulasznym, Rzepedzi, Komańczy Letnisku, Komańczy, Nowym Łupkowie, Łupkowie, Medzilaborcach Mesto, Medzilaborcach i Humenne. Pociąg ma dotrzeć do Stakčína planowo o 14:40.
https://wbieszczady.pl/aktualnosci/kiedys-jezdzil-przez-bieszczady-teraz-zabiera-nas-w-podroz-w-czasie-zdjecia/2ekezkBTxL6wMzCUE5XvStakčín, wieś gminna we wschodniej Słowacji, położona u podnóża Gór Bukowskich i pasma Wyhorlatu, graniczy z Parkiem Narodowym Połoniny. Stacja kolejowa w tej miejscowości jest najbardziej wysuniętą na wschód stacją kolejową w całej Słowacji. Linia Humenné–Snina–Stakčín, na której końcu położona jest stacja, powstała w 1909 roku.
Powrót zaplanowano na godzinę 15:00, z przyjazdem do Jasła o 21:57. Ostatni odcinek trasy – z Jasła do Zagórza – ma zakończyć się tuż przed północą.
Jak informują organizatorzy, zainteresowanie przejazdami Retro Expressu Bieszczady jest duże, co potwierdza rosnącą popularność kolejowych wydarzeń.














