Według badania Grupy Blix, w tym roku 41,9% Polaków zamierza rdr. ograniczyć wydatki na wielkanocne artykuły spożywcze. W zeszłym roku 47,5% rodaków deklarowało, iż zmniejszy koszty świątecznych zakupów w stosunku do 2022 roku. w tej chwili 36,2% konsumentów nie przewiduje takich cięć. Poprzednio dotyczyło to 31% ankietowanych. Komentujący wyniki badania eksperci dostrzegają, iż Polacy zaczynają delikatnie odbudowywać swoją pewność finansową, choć wciąż zachowują ostrożność.
– Wielkanocne wybory zakupowe Polek i Polaków pokazują, iż konsumenci coraz lepiej odnajdują się w rzeczywistości wysokich cen. Choć przez cały czas ponad 40% deklaruje chęć ograniczenia wydatków na świąteczne zakupy spożywcze, to w porównaniu z rokiem ubiegłym jest to spadek o niemal 6 punktów procentowych. Jednocześnie więcej osób niż wcześniej mówi wprost, iż nie zamierza oszczędzać. To sygnał, iż część gospodarstw domowych odzyskuje finansową stabilność