Znana sieć odzieżowa zaczęła zamykać sklepy w Polsce. Dobił ją wzrost płacy minimalnej

natemat.pl 3 godzin temu
Firma Takko Fashion podjęła decyzję o zamknięciu części swoich sklepów w Polsce. Jak wyjaśniają jej przedstawiciele, za tym krokiem stoją rosnące koszty działalności operacyjnej, w tym podwyżka płacy minimalnej, oraz wysoka inflacja, która znacząco odbiła się na wynikach finansowych przedsiębiorstwa.


Takko Fashion zamyka część sklepów w Polsce


Przez lata Polska była jednym z kluczowych rynków dla niemieckiej sieci odzieżowej Takko Fashion. Od momentu rozpoczęcia działalności w Polsce w 2008 roku firma dynamicznie rozwijała swoją sieć, otwierając 46 placówek.

Jednak w ubiegłym roku liczba ta zmniejszyła się do 41. Dlaczego firma, która w 2024 roku odnotowała wzrost przychodów o 5,6 proc., mierzy się z trudnościami? Według oświadczenia przedstawicieli Takko Fashion, decyzja o zamknięciu niektórych sklepów była spowodowana spadkiem ich rentowności.

Portal finanse.wp.pl podał, iż kluczowym czynnikiem były wzrost płacy minimalnej w Polsce oraz utrzymująca się wysoka inflacja. Sieć odzieżowa zanotowała stratę operacyjną w wysokości 0,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej osiągnęła niewielki zysk.

Pomimo tych wyzwań, zarząd Takko Fashion nie zamierza rezygnować z walki o poprawę sytuacji. W planach na rok obrotowy 2024/2025 znajduje się zwiększenie rentowności sklepów oraz stabilizacja pozycji na rynku, w tym także w Polsce.

Właściciel marki, Takko Holding GmbH, postanowił wesprzeć polski oddział, udzielając mu listu gwarancyjnego, który zapewnia pomoc w przypadku problemów z płynnością finansową przez najbliższe 15 miesięcy.

Takko Fashion zostało założone w 1982 roku i specjalizuje się w sprzedaży detalicznej tekstyliów. Firma należy do koncernu Hettlage Group. Początkowo funkcjonowała pod nazwą "Modea", jednak w 1999 roku przeszła rebranding, przyjmując nazwę Takko ModeMarkt GmbH & Co. KG.

W 2000 roku otwarto pierwszy sklep poza granicami Niemiec, zlokalizowany w Austrii. W kolejnych latach marka gwałtownie się rozwijała – w 2004 roku zadebiutowała w Holandii, Czechach, na Węgrzech oraz w Słowenii. w tej chwili Takko Fashion posiada ponad 1900 sklepów w 16 krajach Europy, w tym w Polsce.

Tę markę kosmetyczną Polki pokochały na zabój. Teraz znika z Polski


Jak pisaliśmy w naTemat, są niestety i inne sieci, które nie dały rady utrzymać się na polskim rynku, a ich zniknięcie jest bezpowrotne. Mowa tu o marce The Body Shop, która wycofa się z Polski jeszcze w lutym tego roku.

To kiepska wiadomość dla wielu miłośniczek tych naturalnych kosmetyków. Sieć działała w Polsce od 1992 roku, gdy pierwsze sklepy pojawiły się w dużych miastach. Były synonimem luksusu, jednak ostatecznie zabrakło dla nich miejsca na polskim rynku.

"Pod koniec stycznia (26.01) sklep internetowy thebodyshop.pl oraz program lojalnościowy Love Your Body Club przestają działać. "Wciąż możesz wykorzystać kupony za punkty uzbierane w Love Your Body Klub zarówno w sklepie internetowym, jak i w sklepach stacjonarnych do 26.01.2025" – przekazała firma.

Idź do oryginalnego materiału