UOKiK: nieprawidłowości w 75 procentach lokali gastronomicznych

radiokielce.pl 4 godzin temu
Zdjęcie: Praca sezonowa szuka człowieka


Inspekcja Handlowa wykryła nieprawidłowości w 75 proc. spośród 626 lokali gastronomicznych – podał w środę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zastrzeżenia dotyczyły m.in. braku cennika, zbyt małych porcji lub innego składnika niż deklarowany w menu.

W środowym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wyjaśnił, iż porcje w skontrolowanych lokalach były za małe lub użyto innego składnika niż zadeklarowany w menu.

„Usługa gastronomiczna musi być zgodna z zamówieniem. jeżeli tak nie jest – masz prawo do reklamacji” – zaznaczył Urząd.

Konsument powinien otrzymać cennik przed złożeniem zamówienia – wskazał UOKiK.

„Cennik musi zawierać ceny oferowanych potraw i innych usług wraz z pełnymi nazwami potraw oraz ilością/gramaturą. Gramatura powinna dotyczyć dania po przygotowaniu” – przekazał. Dodatkowe opłaty, takie jak opakowanie na wynos czy za serwis powinny być podane klientowi przed złożeniem zamówienia.

Dodatkowo, jak podał UOKiK, cennik powinien być w miejscu ogólnodostępnym wewnątrz lub na zewnątrz lokalu. Zadeklarowane w menu składniki nie mogą być natomiast zastąpione innymi bez wcześniejszego uzgodnienia z konsumentem.

„Konsument ma prawo do reklamacji, jeżeli posiłek jest niezgodny z zamówieniem – nieświeży, czegoś w nim brakuje lub został użyty zamiennik składnika bez jego wcześniejszej zgody” – podkreślił Urząd.


Idź do oryginalnego materiału