Tych produktów niestety nie znajdziemy w polskim McDonald’s

news.5v.pl 4 godzin temu
Zdjęcie: © 2025 Associated Press


McDonald’s na całym świecie oferuje unikalne pozycje w menu, które często różnią się w zależności od regionu. Niestety, niektóre kultowe produkty nigdy nie trafiają do polskich restauracji, mimo iż rodzimi fani fast foodów chętnie by je zobaczyli.

W skrócie:

  • Shamrock Shake i Oreo Shamrock Shake wracają do sieci McDonald’s w USA, ale nie w Polsce. To sezonowe, miętowe desery, które od lat cieszą się ogromną popularnością.
  • McRib powraca co jakiś czas do amerykańskiego menu, ale w Polsce go nie uświadczymy. Kanapka BBQ ma status kultowy, a jej pojawienie się za oceanem zawsze wzbudza duże emocje.
  • McDonald’s zapowiada powrót Snack Wrapa – ale nie w naszym kraju. Lekka alternatywa dla burgerów ma wrócić w 2025 roku, ale polscy klienci prawdopodobnie obejdą się smakiem.

Shamrock Shake? W Polsce nie do zdobycia

Miętowy koktajl Shamrock Shake, serwowany w McDonald’s w USA z okazji Dnia Świętego Patryka, powraca co roku na wiosnę i ma grono wiernych fanów. W tym roku w ofercie ponownie pojawia się także Oreo Shamrock Shake – miętowa wersja z dodatkiem ciasteczek Oreo.

To kultowe desery, które w Stanach Zjednoczonych cieszą się ogromną popularnością. Niestety, McDonald’s w Polsce nigdy nie zdecydował się na wprowadzenie ich do oferty, choć na pewno znalazłyby spore grono miłośników.

Co więcej, w tym roku część dochodu ze sprzedaży Shamrock Shake’ów w USA zostanie przekazana na rzecz Ronald McDonald House Charities – organizacji wspierającej rodziny chorych dzieci (działającej także w Polsce, pod nazwą Fundacja Ronalda McDonalda). Takie akcje charytatywne często towarzyszą premierom sezonowych produktów McDonald’s.

McRib – kanapka, której w Polsce nie doświadczymy

Jednym z największych niedostępnych w Polsce hitów McDonald’s jest McRib, czyli kanapka z grillowaną wieprzowiną w sosie BBQ, podawana w charakterystycznej bułce. Produkt ten zyskał status niemal legendarnego, bo McDonald’s co jakiś czas wycofuje go z oferty, by później wprowadzić z powrotem na limitowany czas (coś jak dostępna w Polsce co zimę Kanapka Drwala, niedostępna z kolei nigdzie poza granicami naszego kraju).

Niestety, w Polsce McRib nigdy nie był dostępny. Wielu fanów fast foodów w naszym kraju chętnie by go spróbowało, ale McDonald’s Polska do tej pory nie zdecydował się na jego wprowadzenie.

Snack Wrap – wraca, ale nie do Polski

McDonald’s zapowiedział, iż w 2025 roku do amerykańskiego menu wróci Snack Wrap, czyli kompaktowa tortilla z kurczakiem, serem, sałatą i sosem. Produkt ten był niezwykle popularny, a po jego usunięciu w 2016 roku pojawiały się petycje fanów domagających się jego powrotu.

W Polsce można zamówić McWrapy, ale to zupełnie inna historia. McWrap jest większy, zawiera więcej składników i jest pełnowymiarowym posiłkiem, podczas gdy Snack Wrap był niewielką przekąską, którą można było zjeść w parę chwil.

To właśnie rozmiar i koncepcja Snack Wrapa sprawiły, iż stał się tak popularny – klienci doceniali jego wygodę i prostotę. W Polsce nigdy nie mieliśmy dokładnie tego samego produktu, a McWrapy są wprawdzie smaczne, ale nie spełniają tej samej funkcji.

Czy wiesz, że…

W Japonii można kupić w McDonald’s burgery z sosem teriyaki, w Indiach zestawy z paneerem, a w Hongkongu frytki posypane proszkiem o smaku trufli. Każdy kraj ma swoje unikalne menu. A Polska? Cóż, sezonowa Kanapka Drwala chyba wciąż pozostaje na topie wśród „regionalnych przysmaków”.

Idź do oryginalnego materiału