W tym roku Niemcy rzadziej wybierają Turcję. To skłoniło tamtejszych hotelarzy do zmiany – nie zamierzają jednak rezygnować z ubiegania się o ten rynek turystów, zamierzają ich przyciągnąć niższymi cenami. O sytuacji informuje portal Touristik Aktuell.
Prezes biura podróży Bentour, Deniz Ugur, zaznacza, iż choć obniżki cen są na razie niewielkie, stanowią jasny sygnał: hotelarze są bardziej skłonni do zmian, elastyczni i gotowi do współpracy z touroperatorami. To ważne szczególnie z punktu widzenia rodzin z dziećmi, które planują wyjazdy w szczycie sezonu.
Problem wysokich cen dostrzegli już wcześniej inni touroperatorzy, m.in. Coral Travel/Ferien Touristik oraz Anex Tour. Również Thomas Bösl, dyrektor grupy RT i rzecznik kooperatywy QTA, podjął ten temat podczas rozmów z prezesem tureckiego związku hotelarzy Türofed, Erkanem Yagcim.
Bösl zasugerował, iż przy obecnych, często wręcz nieosiągalnych dla niektórych cenach, warto wprowadzać nowe oferty – takie jak "All-inclusive Light" czy bardziej elastyczne pakiety żywieniowe. Dzięki temu klienci mieliby większy wybór i mogli lepiej dopasować ofertę do swojego budżetu, bez rezygnowania z jakości.
Deniz Ugur zgadza się z tą opinią. Zauważa potencjał w zróżnicowanych ofertach wakacyjnych, które pozwoliłyby obniżyć ceny bazowe. – To bardzo istotny proces, aby większa liczba gości mogła znów pozwolić sobie na wakacje – podkreśla. Dodaje też, iż taki model daje hotelom możliwość lepszego zarządzania kosztami.
W odpowiedzi na zmieniające się realia, touroperatorzy zaczęli rozszerzać swoją ofertę o hotele trzy- i czterogwiazdkowe. Wspólnie z niektórymi hotelami przedłużają także promocje na wcześniejsze rezerwacje lub przekazują rabaty jako formę "wakacyjnego dofinansowania".
Portal zaznacza, iż nie wszystkie hotele reagują na spadek rezerwacji. Marki premium, takie jak Regnum czy Maxx, nie zmieniają polityki cenowej – według ekspertów nie są one uzależnione od rynku niemieckiego i wolą zostawić pokoje puste, niż zaniżać stawki.
Turcja dominatorem wśród Polaków na wakacje
Jak pisaliśmy w naTemat.pl, w ubiegłym roku Turcja znów była najczęściej wybieranym kierunkiem przez Polaków. Potwierdził to raport Polskiej Izby Turystyki. W 2024 roku, według raportu Travelplanet.pl, Turcja utrzymała pozycję lidera – 31,19 proc. klientów biur podróży postanowiło spędzić wakacje w Turcji.
Ta od kilku lat jest prawdziwym dominatorem, a pojawienie się nowych biur podróży, takich jak Anex Tour, Join Up!, czy rosnąca pozycja Coral Travel, tylko wzmocniły pozycję tego kraju.