Opel to jeden z ulubionych producentów samochodów w opinii Polaków. Marka ta idealnie wpisuje się w obraz solidności i wytrzymałości, z jaką kojarzymy niemieckie koncerny. Wszak do dzisiaj dla wielu osób ideałem auta używanego jest to sprowadzone z Niemiec, bo to gwarancja jakości. Trzeba przyznać, iż ten konkretny model był kiedyś absolutnym hitem. Zresztą, do dzisiaj często da się go spotkać na polskich drogach.
Dlaczego ten Opel to dobre rozwiązanie?
Na przestrzeni lat Opel zaprezentował nam dziesiątki różnych samochodów. Jedne udały się bardziej… inne mniej. Nie zmienia to faktu, iż do dzisiaj w niektórych przypadkach mówimy o absolutnych ikonach i autach, które zrewolucjonizowały swój segment. jeżeli chodzi o mniejsze, miejskie samochody, to przecież do dzisiaj kapitalnie radzi sobie Corsa. Były po drodze auta mniejsze, większe, sportowe, terenowe, luksusowe… również rodzinne. I ten konkretny wybór może być dziś naprawdę ciekawy.
Opel Zafira pojawił się na rynku w 1999 roku. W pewnym sensie mówimy tu o zmodyfikowanej Astrze G. Samochód został skonstruowany tak, aby pomieścić siedem osób i jednocześnie zapewnić odpowiednią przestrzeń w bagażniku. Oczywiście nie tylko w bagażniku, bo pasażerowie też z całą pewnością nie mogli narzekać na brak miejsca. Sam zresztą pamiętam wakacyjne wyjazdy ze znajomymi Zafirą pierwszej generacji. Cztery osoby spakowały do bagażnika absolutnie wszystko, co przyszło im do głowy i komfortowo mogły jechać bez końca. Mniej więcej tak to wyglądało.
Co oprócz miejsca?
Pierwsza Zafira była produkowana do 2005 roku, zatem w najlepszym przypadku dziś znajdziemy modele, które mają 20 lat. Badania pokazują, iż nie jest to wiek auta, który kogoś w Polsce przesadnie by raził. Duża część naszego parku maszyn to właśnie auta 20+. Opla docenia się przede wszystkim za to, iż jest oszczędny. W przypadku silników diesla osiągamy spalanie około 6,5 litra w cyklu mieszanym i 5,5 litra na trasie. Oczywiście jednostki benzynowe są nieco mniej ekonomiczne, ale również nie ma na co narzekać. jeżeli chodzi o moc silników, to mamy tutaj wybór w zakresie od 82 do 200 koni mechanicznych.
W zasadzie, to wszelakie rozważania na temat opłacalności tego wyboru powinniśmy zakończyć w momencie podania ceny. Opla Zafirę pierwszej generacji – np. z rocznika 2004, albo 2005, kupimy dzisiaj w okolicy 5 tysięcy złotych. I w niektórych przypadkach mowa tutaj o modelach, które ledwo przekroczyły 200 tysięcy kilometrów. Również o takich, które mają instalację LPG, a więc jeżdżenie może być jeszcze tańsze. Nie mam żadnych wątpliwości, iż dla wielu osób do dzisiaj to może być bardzo dobry wybór.
Zdjęcia: Opel / Stellantis