Popularny koncern wytwarzający napoje gazowane zapowiedział podwyżki cen Coca-Coli. Producent tłumaczy to rosnącymi kosztami produkcji.
Od miesięcy z niepokojem obserwujemy rosnące w sklepach ceny. Szalejąca inflacja dotyka nie tylko producentów, nie oszczędza również globalnych marek i koncernów. Podwyżkę cen swoich produktów zapowiedział jeden z najpopularniejszych producentów napojów gazowanych. Rok 2023 ma przynieść spore zmiany.
Podwyżka cen Coca-Coli
Dyrektor generalny Coca-Coli James Quincey przekazał na konferencji wiadomość, która zaniepokoiła fanów kultowych napojów. W tym roku firma zaplanowała podwyżki na wszystkich rynkach. Mają być wprowadzane stopniowo, aby klienci mogli przyzwyczaić się do zmian. Podwyżki mają sięgnąć około 5 proc. w Europie i 10 proc. w Ameryce Północnej. Zmiany cen podyktowane mają być rosnącymi kosztami produkcji.
Musimy kontrolować nasze ceny, dostarczając konsumentom wartość, którą doceniają poprzez marketing, poprzez innowacje, poprzez prace związane z cenami i opakowaniami. Chcemy pracować tak, aby konsumenci widzieli wartość w naszych markach
– powiedział Quincey.
Dyrektor generalny wyjaśnił, iż Coca-Cola zasłużyła na prawo do ustalania cen, między innymi dzięki zwiększonym wydatkom na marketing i kreatywnym kampaniom.
Statystyczny Polak wypija 57 litrów napojów gazowanych rocznie. Jak informuje portalspozywczy.pl, jest to głównie Coca-Cola.
Podwyżki cen Coca-Coli- Pyszności/ źródło: Canva
Koncern zostaje nieugięty
James Quincey wyjaśnił, iż Coca-Cola przez cały czas spodziewa się podwyższonej inflacji w swoich kosztach operacyjnych, więc w tej chwili trwające zahamowanie kosztów to tylko etap przejściowy. W czwartym kwartale 2022 r. Coca-Cola zaraportowała wzrost przychodów o 15 proc., do kwoty 10,1 mld dolarów. Mimo kolejnych podwyżek cen kultowych napojów gazowanych, popyt na produkty wcale nie maleje. Coca-Cola może śmiało operować cenami i wprowadzać kolejne podwyżki, bo na rynku mają adekwatnie jednego konkurenta – PepsiCo. W rezultacie sprzedaż nie maleje, zyski rosną, a koncern utrzymuje się na powierzchni bez większego wysiłku.
Największy rywal Coca-Coli zapowiedział, iż „większość podwyżek ma już za sobą”. Pepsi jednak – zauważa Reuters – podwyższała ceny średnio o 14 proc. w 2022 r., a Coca-Cola – o 11 proc. Można więc uznać, iż walka jest wyrównana.
Przepis na soczyste skrzydełka pieczone w coli znajdziesz na naszym kanale YouTube