Polish Job 2.0: Czy polski design podbije świat? Zobacz, co nas wyróżnia!

plndesign.pl 2 godzin temu

Polish Job 2.0 to przygotowana przez Łódź Design Festival przekrojowa wystawa polskiej marki wzorniczej. Prezentacja jest pretekstem do analizy współczesnego polskiego rynku oraz przeglądem najciekawszych produktów nagrodzonych w plebiscycie must have, organizowanym przez Łódź Design Festival od 2011.

Przegląd polskiego designu

Polish Job 2.0 to przygotowana przez Łódź Design Festival przekrojowa wystawa projektów i wdrożeń reprezentujących polską markę wzorniczą, jej charakterystykę i unikatowość. Prezentacja jest pretekstem do analizy współczesnego polskiego rynku, przeglądem najciekawszych produktów oraz próbą uchwycenia kryteriów identyfikujących spójność marki. Podczas pierwszej odsłony Polish Job podczas Milan Design Week w 2014. przedstawione zostały trzy powiązane ze sobą wątki: lokalność, nostalgia i innowacyjność, charakteryzujące polskie wzornictwo. Aktualna perspektywa pokazuje, iż polski design poza czerpaniem z regionalnych motywów i zasobów, zabawą i przetwarzaniem wzorów z przeszłości czy próbami eksperymentowania i tworzenia nowych rozwiązań cechuje również odpowiedzialność i zaradność.

Polish Job 2.0

Polscy projektanci coraz częściej proponują bardziej efektywne czy etyczne rozwiązania, minimalizując ilość odpadów lub podchodzą kreatywnie do ponownego użycia istniejących zasobów podczas produkcji. Wszystkie pięć kategorii przenika się i łączy w projektach i wdrożeniach wybranych na wystawę. Przygotowana kolekcja ukaże współczesną polską myśl wzorniczą, aktualne trendy, rozwój poszczególnych marek, ewolucję produktów i najbardziej obiecujące kierunki rozwoju designu w Polsce.

Plebiscyt must have odkrywa trendy na polskim rynku

Plebiscyt must have to jedna z najważniejszych części, z których składa się Łódź Design Festival. Od 2011 rada ekspertów śledząc zmiany i nowinki polskiego designu, przyznaje znak jakości must have dostępnym na polskim rynku produktom, które są nowatorskie, wrażliwe społecznie, powstają w trosce o zasoby i skupiają uwagę pomysłowością. Plebiscyt inspiruje projektantów do pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, a producentów zachęca do inwestowania w design jako najważniejszy element swojej strategii rynkowej.

Polish Job 2.0

W trakcie przygotowań do wystawy Polish Job 2.0 dokonano przeglądu prawie 1000 nagrodzonych produktów w plebiscycie must have oraz określono, czym charakteryzuje się polska marka wzornicza. Pomimo ogromnej różnorodności krajowego designu, główne wartości, którymi kierują się projektanci i producenci, skupiają się wokół pięciu przenikających się pojęć: innowacyjność, odpowiedzialność, zaradność oraz lokalność i nostalgia. Wybrana do prezentacji kolekcja odzwierciedla w znakomity sposób współczesność polskiego wzornictwa oraz kierunki jego rozwoju, niosące obietnicę ciągłego doskonalenia i świeżego spojrzenia na dominujące trendy w międzynarodowym designie, a jednocześnie łączenia tradycji i gwarancji jakości produktów. Partnerem wystawy Polish Job 2.0 jest VANK.

Polish Job 2.0: lista obiektów

  • Banffy, projekt: Klaudia Janikowska, Yuliya Neronskaya, produkcja: Noti
  • BraillePen24, projekt: Zespół Harpo Sp. z o.o. pod kierownictwem mgr inż. Jarosława Urbańskiego, zespół Metaphor Sp. z o.o. Sp.k. – Anna Wróblewska oraz projektantki Joanna Leciejewska i Agnieszka Mazurek, produkcja: HARPO Sp. z o.o.
  • Emanui, projekt: Iga Słowik, Paul Lequay, produkcja: She is Lucid Ltd
  • Fotel RM58, projekt: prof. Roman Modzelewski, produkcja: VZÓR
  • HopOnTop, projekt: Magdalena Gazur, produkcja: Huta Julia w Piechowicach
  • Ilustracje do noszenia, projekt: Marcelina Jarnuszkiewicz, produkcja: Marcelina Jarnuszkiewicz
  • Kilimy z Polski, projekt: Wiktoria Podolec, produkcja: Tartaruga
  • Kolekcja plakatów „Wypoczynek”, projekt: Katarzyna Jasińska, produkcja: Gra-Fika
  • Krzesło Boto, projekt: Bartłomiej Pawlak, Łukasz Stawarski (Pawlak & Stawarski), produkcja: Holme
  • LaLa, projekt: Wooden Story Team, produkcja: Wooden Story
  • Meble Remiosło, projekt: Weronika Krygicz, Klaudia Piwowarska, produkcja: Remiosło
  • Plantacja, projekt: Alicja Patanowska, produkcja: Alicja Patanowska / Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A.
  • Polish food, projekt: Katarzyna Hetman, produkcja: Hetman Jewelry
  • STEP FORWARD, projekt: Sebastian Szypuła, produkcja: BOHEMA Clothing
  • Stół Deska Do Deski, projekt: Agata Kulik, Paweł Pomorski, produkcja: MALAFOR
  • Tapeta BIOLEN TERRA, projekt: Studio Dekorami, produkcja: TECHNOCOLOR S.C. DULEWICZ JOANNA, BAUĆ WOJCIECH
  • Tynk gliniany wykończeniowy/Kolekcja Kolory Ziemi, projekt: Marcin Kacprzyk, produkcja: COSTKA Budownictwo Naturalne
  • UGLYTOYS Dorota Dziak, projekt: Dorota Dziak, produkcja: Dorota Dziak
  • VANK_CUBE, projekt: Anna Vonhausen, produkcja: VANK
  • In my forest, projekt: Aleksandra Kujawska dla DESA Home, produkcja: Aleksandra Kujawska
  • Woskowijka by Malu, projekt: Marta i Łukasz Wilczek, produkcja: Malu Marta Wilczek
  • Zestaw Hi-Fi Unitra, projekt: Wiktor Szulfer, produkcja: Unitra sp. z o.o.
  • Zestaw kawowo-herbaciany OTOK, projekt: Bartłomiej Pawlak, Łukasz Stawarski (Pawlak & Stawarski), produkcja: Zakłady Ceramiczne „BOLESŁAWIEC” Sp. z o.o.

Polish Job 2.0
Adres
: fffunction.studio, Halvemaanstraat 18H, 5651 BP Eindhoven
Godziny otwarcia: 19-26.10.2024 / 11:00-18:00, 27.10.2024 / 11:00-16:00.

Zobacz również:

  • Festiwal pełen kreatywności! Bydgoskie Dni Projektowe już za tydzień!
  • 110 000 zł i nie tylko! Co czeka na zwycięzców Konkursu Wnętrze Roku SAW?
Idź do oryginalnego materiału