Polacy pokochali te sklepy. Właściciel zaciera ręce, patrząc na kasę

natemat.pl 1 tydzień temu
Nie trzeba daleko szukać dowodów na to, iż te dwa sklepy stały się w Polsce hitami. W internecie roi się od "polecajek" tego, co warto w nich kupić, a asortyment jest szeroki – od kosmetyków, przez ubrania, po zabawki czy domowe dekoracje. Polaków przyciągnęły też niskie ceny. Mowa oczywiście o Pepco i Dealzie (należących do jednego właściciela). Oto, ile udało się im zarobić.


Grupa Pepco rozbiła bank w Polsce. Rekordowe przychody


Przypomnijmy, iż Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r. i wchodzi w tej chwili w skład indeksu WIG20. Głównym akcjonariuszem spółki jest Pepco Holdco Limited posiadający 78,79 proc. akcji.

W Polsce otworzono 83 nowe sklepy netto, a na koniec okresu grupa operowała w Polsce łącznie 1 339 sklepami. Poza Polską, większość nowych otwarć w Europie Środkowo-Wschodniej miała miejsce w Bośni, Rumunii, Serbii oraz Czechach.

Dlaczego Polacy tak chętnie wybierają Pepco i Dealza? Przyciągają ich niskie ceny, różnorodność asortymentu, duży wybór produktów codziennego użytku. Nie bez wpływu jest też dostęp do produktów zagranicznych i w Polsce rzadziej spotykanych – czego przykładem mogą być artykuły spożywcze, głównie słodycze w sklepie Dealz.

Pepco – 179 mln zysku


– W r. obr. 2025 nasza strategia lokalizacji sklepów będzie przez cały czas ukierunkowana na region Europy Środkowo-Wschodniej, biorąc pod uwagę naszą znajomość tych rynków i pewność co do generowania tam odpowiednich zwrotów, co pozwoli poprawić naszą już i tak silną pozycję rynkową. Na głównych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej przez cały czas istnieje znaczna przestrzeń do realizacji naszych ogólnych celów dotyczących liczby sklepów w ciągu najbliższych kilku lat – czytamy w informacji grupy.

Jak dowiadujemy się z komunikatu, raportowana strata netto w ujęciu rocznym wyniosła 662 mln euro, co związane jest z niegotówkowym odpisem o wartości 775 mln euro, spowodowanym utratą wartości przez Poundland, w następstwie słabszych wyników w roku obrotowym 2024 oraz słabszych perspektyw rentowności i rosnących wyzwaniach związanych z konkurencyjnością i kosztami.

Bazowy zysk po opodatkowaniu wyniósł 179 mln euro, przy wzroście o 14 proc. rdr.

Spółka podała także, iż marża brutto poprawiła się o 390 pkt bazowych do 43,9 proc., dzięki silnemu odbiciu w Pepco (+530 pkt bazowych rdr). Marża brutto w Pepco 46,9 proc., Poundland: 38,6 proc., Dealz Poland: 33,4 proc.

– Na rok finansowy 2025, traktując priorytetowo wysokie zwroty z kapitału, planujemy otwarcie około 300 nowych sklepów netto w całej Grupie, koncentrując się głównie na marce Pepco, przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) – czytamy w komunikacie.

Idź do oryginalnego materiału