Nowe prawo dowodzi, iż Apple App Store ma jedną rację

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Praktyki Apple App Store były w ostatnich latach przedmiotem powszechnych ataków, zarówno w USA, jak i zwłaszcza za granicą. Jednak nowe amerykańskie prawo właśnie potwierdziło co najmniej jeden aspekt podejścia Apple do App Store: łatwe zarządzanie subskrypcjami.

Praktyki subskrypcji w App Store są wzorem do naśladowania

Dziś rano mój kolega Ben Lovejoy pisał o najnowsze przepisy federalne i stanowe dotyczące praktyk subskrypcyjnych wrogich użytkownikom:

Ideą obu jest zmuszenie firm, aby anulowanie subskrypcji online lub aplikacji było tak samo łatwe, jak sama rejestracja. Obydwa zostały wprowadzone w odpowiedzi na pobieżne praktyki firm mające na celu jak największe utrudnienie rezygnacji z subskrypcji.

Nowe przepisy dotyczące „kliknij, aby anulować” są w pewnym sensie zgodne ze podręcznikiem Apple dotyczącym działania subskrypcji i anulowania w App Store.

Na przykład istnieją cztery wymagania FTC robi wrażenie we wszystkich subskrypcjach. Muszą:

  • Jasno i dokładnie ujawniaj wszystkie istotne fakty
  • Wyraźnie ujawnij fakt, iż subskrypcja będzie kontynuowana do momentu jej anulowania
  • Uzyskaj „wyraźną świadomą zgodę” na automatyczne odnowienie
  • Spraw, aby anulowanie subskrypcji było tak proste, jak rejestracja

To wszystko są rzeczy, które Apple już robi i robi od dłuższego czasu w przypadku subskrypcji App Store.

Czasami słyszymy, iż programiści mają problemy z przeglądem aplikacji ze względu na sposób projektowania ich ofert subskrypcji. Jednak rygorystyczność Apple ma ostatecznie na celu uniemożliwienie złym aktorom wykorzystywania niczego niepodejrzewających użytkowników.

Rezygnacja z subskrypcji jest bezbolesna

W szczególności anulowanie subskrypcji jest od lat mocną stroną App Store.

Podoba mi się to, iż po zapisaniu się na nową subskrypcję, choćby bezpłatną wersję próbną, mogę od razu otworzyć narzędzia do zarządzania subskrypcją w App Store i gwałtownie ją anulować.

Proces ten jest łatwy i pouczający, więc nie mam żadnych skarg.

W USA mogą nastąpić poważne zmiany w App Store, wszystko oczywiście zależy od tego, w jaki sposób w toku sprawa Departamentu Sprawiedliwości rozwiązuje. Mam jednak nadzieję, iż sposób zarządzania subskrypcjami pozostanie taki sam.

Co sądzisz o podejściu Apple do subskrypcji? Daj nam znać w komentarzach.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału