Nowe oszustwo w Irlandii – ostrzeżenie dla mieszkańców

poloniairlandia.pl 3 dni temu

Oszuści coraz częściej wyłudzają dane kart płatniczych mieszańców Irlandii.

Oszuści coraz częściej wyłudzają dane kart płatniczych mieszańców Irlandii, co przyniosło straty sięgające prawie 100 milionów euro w zeszłym roku.

Próby wyłudzenia w Irlandii

W ostatnim czasie oszuści podszywają się pod An Post i próbują wyłudzić dane kart płatniczych pod pretekstem uiszczenia opłaty za „ponowną dostawę” z powodu „błędu adresowego”.

W wiadomości SMS wysyłanej do „klientów” informuje się, iż dostawa zamówionej przesyłki została wstrzymana z powodu brakującego numeru w adresie.

Numer telefonu nadawcy wiadomości zaczyna się od +261, co wskazuje na Madagaskar, więc nie jest to numer irlandzkiego urzędu pocztowego.

Odbiorca wiadomości jest nakłaniany do kliknięcia w link, który prowadzi do strony wyglądającej jak strona An Post.

Następnie klient jest proszony o podanie imienia, nazwiska, adresu, e-maila oraz danych karty płatniczej w celu uiszczenia niewielkiej opłaty za ponowną dostawę w wysokości 3,25 euro.

Komunikat dla mieszkańców

Na stronie internetowej An Post przypomina się, iż urząd nigdy nie wysyła wiadomości SMS z linkiem do kliknięcia. Jedyne wiadomości wysyłane są wyłącznie w celach informacyjnych.

Oszuści są w stanie sklonować numery telefonów używane przez An Post lub inne instytucje finansowe, aby wysyłać wiadomości SMS, więc odbiorcy nigdy nie powinni zakładać, iż wiadomość pochodzi od An Post.

W komunikacie ostrzega się też:

Pamiętaj, iż nigdy nie zadzwonimy, nie wyślemy e-maila ani wiadomości tekstowej, prosząc o podanie danych konta bankowego, numeru karty, identyfikatora użytkownika, numeru PIN ani hasła internetowego. Nigdy nie udostępniaj kodów autoryzacyjnych wysłanych do Ciebie przez SMS nikomu, choćby jeżeli ta osoba twierdzi, iż dzwoni z An Post.

Ostrzeżenie dla mieszkańców

Nowe dane pokazują, iż oszuści wyłudzili prawie 100 milionów euro w zeszłym roku, co stanowi wzrost o 16% w porównaniu do poprzedniego roku, zgodnie z raportem FraudSMART.

95% wszystkich nieuczciwych transakcji i 36% całkowitych strat z tytułu oszustw dotyczyło oszustw związanych z kartami bankowymi.

„FraudSMART ostrzega też turystów o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rezerwacji podróży, zakwaterowania i innych zakupów związanych z wakacjami, takich jak jedzenie na mieście.

Idź do oryginalnego materiału