Krzysztof Pachura zdradza tajemnice sukcesu rodzinnej firmy [ZDJĘCIA]

jarocinska.pl 6 godzin temu

Krzysztof Pachura pochodzi z Mieszkowa i to tam w 1990 r. założył firmę Handlowo-Usługową. Choć dzisiaj jego działalność kojarzy się przede wszystkim z kompleksem hotelowo-restauracyjnym „Słoneczna” w Jarocinie, to firma dynamicznie się rozwija, nie tylko na naszym terenie. w tej chwili firma Krzysztofa Pachury zatrudniają około 50 pracowników. Śmiało można stwierdzić, iż jego firma ma charakter rodzinny i opiera się na solidnej pracy, wyczuciu rynku i konsekwentnym dążeniu do celu.

Krzysztof Pachura rozpoczął działalność z wizją i determinacją

W latach dziewięćdziesiątych, Krzysztof Pachura, z wizją i determinacją rozpoczął działalność w branży, która przez dwie dekady stanowiła jej rdzeń - skup zwierząt żywych. To właśnie wtedy, opierając się na głębokim zrozumieniu rynku i ciężkiej pracy, budował fundamenty tego, co dziś jest prężnie rozwijającym się przedsiębiorstwem.

- Nasza historia to klasyczny przykład, jak z jednej, solidnej idei narodziło się coś znacznie większego - mówi Krzysztof Pachura.

Przełom nastąpił w 2010 roku, kiedy to, po latach zdobywania doświadczenia i umacniania pozycji, firma otworzyła drzwi do zupełnie nowego rozdziału, inaugurując pierwszą restaurację z hotelem.

- Był to odważny krok, który z sukcesem połączył dotychczasowe doświadczenie z nowymi ambicjami, wyznaczając kierunek dynamicznego rozwoju. Od tego momentu, krok po kroku, konsekwentnie poszerzamy naszą ofertę i zasięg, stale się rozrastając i adaptując do zmieniających się potrzeb rynku - stwierdza właściciel firmy Handlowo-Usługowej Krzysztof Pachura.

Rozmowa z Krzysztofem Pachurą, właścicielem Firmy Handlowo-Usługowej z Mieszkowa

Jak zmieniała się pana działalność na przestrzeni lat?

Trzeba przyznać, iż od momentu rozpoczęcia, znacznie się zmieniała - od wyspecjalizowanej w kierunku wielobranżowej, z szerokim zakresem usług. Początki firmy w 1990 roku wiązały się ze skupem żywca, co stanowiło fundament i główny profil działalności przez dwie dekady. Przełom nastąpił w 2010 roku, kiedy to firma z sukcesem weszła w branżę hotelarsko-gastronomiczną, otwierając swoją pierwszą placówkę - restaurację z hotelem „Słoneczny Dwór” w Książu Wielkopolskim. Kolejne lata przyniosły dalszy rozwój i poszerzanie kierunków działalności, co pozwoliło adaptować się do potrzeb rynku i poszerzać horyzonty.

Czytaj dalej pod filmem ↓

Co uważa pan za największe wyzwania i sukcesy w swojej działalności na przestrzeni lat?

Jednym z nieustających wyzwań w naszej działalności, niezależnie od branży, pozostaje praca z ludźmi - zarówno z pracownikami, jak i klientami. Utrzymanie wysokich standardów obsługi i sprawności działania wymaga ciągłego dostosowywania się do zmieniających się oczekiwań i wymagań. Kolejnym istotnym aspektem jest konieczność utrzymywania standardów i dostosowywania się do rynkowych trendów. W tak dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym, zwłaszcza w sektorach, takich jak gastronomia, hotelarstwo, handel detaliczny, czy stacje paliw, najważniejsze jest nie tylko bieżące monitorowanie rynku, ale i przewidywanie przyszłych potrzeb konsumentów. To wymaga od nas ciągłych inwestycji w rozwój, szkolenia się i modernizacji.

Bez wątpienia największym wyzwaniem - nie tylko dla nas, była pandemia, która znacząco wpłynęła na wszystkie gałęzie naszej działalności. Wymagała szybkiej adaptacji do nowych realiów, wdrożenia rygorystycznych procedur bezpieczeństwa i poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, aby utrzymać ciągłość działalności i stabilność finansową firmy. Pomimo tych trudnych wyzwań, firma osiągnęła szereg sukcesów. Jednym z nich była nagroda „Żagiel Biznesu” (2024 r.), która nawiązywała głównie do rewitalizacji terenu przy al. Niepodległości. To wyróżnienie było potwierdzeniem naszego wkładu w rozwój jarocińskiej gospodarki i uznaniem dla naszej stabilności oraz różnorodności działań.

Czy firma ma jakieś tradycje lub wartości, które są pielęgnowane od początku jej istnienia?

Nasza firma to przede wszystkim przedsiębiorstwo rodzinne, gdzie wartości i tradycje są pielęgnowane i przekazywane z pokolenia na pokolenie. Ta głęboko zakorzeniona rodzinność stanowi fundament naszej działalności od samego początku. Zaczynając w Mieszkowie, a obecnie, będąc już znaczącym graczem w kilku sektorach, niezmiennie stawiamy na relacje oparte na zaufaniu i wzajemnym szacunku. Zawsze starałem się sukcesywnie wprowadzać do zarządzania firmą swoją żonę, a następnie dorosłe już dzieci, co pozwoliło na płynne przekazywanie wiedzy i doświadczenia. To właśnie dzięki takiemu podejściu, firma cały czas się rozwija, a jednocześnie zachowuje swój pierwotny charakter.

Dla nas najważniejsze jest, aby każdy, kto przekracza próg naszych obiektów - czy to restauracji, hotelu, sklepu, czy stacji paliw - poczuł się, jak u siebie w domu. Nasza obsługa opiera się na prostej, ale fundamentalnej zasadzie: traktujemy naszych gości tak, jak sami chcielibyśmy zostać potraktowani. To podejście wynika z autentycznej troski, gościnności i stanowi sedno naszej codziennej pracy. Wierzymy, iż właśnie te relacje, budowane na otwartości i życzliwości, są kluczem do naszego długotrwałego sukcesu i satysfakcji zarówno naszych klientów, jak i całej rodziny.

Co wyróżnia państwa ofertę na tle konkurencji?

Naszą ofertę wyróżnia przede wszystkim kompleksowość i łączenie różnych branż, co pozwala nam świadczyć usługi na wielu płaszczyznach. Nie jesteśmy tylko firmą hotelarską czy handlową - łączymy te obszary, oferując klientom pełen zakres możliwości w jednym miejscu. Kolejnym kluczowym elementem jest nasze rodzinne podejście. To sprawia, iż goście czują się u nas komfortowo i wracają, doceniając ciepło i autentyczność, której często brakuje w dużych, sieciowych podmiotach.

Czytaj dalej pod filmem ↓

Jakie wyzwania stoją przed firmą w najbliższych latach?

Będziemy się koncentrować na sprostaniu kilku kluczowym wyzwaniom, które wynikają ze zmian i ciągle rosnących wymagań rynku oraz specyfiki prowadzonej działalności. Oprócz tej zmienności, to przede wszystkim presja kosztowa, duża konkurencja, rosnące oczekiwania klientów oraz pozyskiwanie odpowiedniej kadry. najważniejsze dla nas jest utrzymanie stabilności finansowej, zwłaszcza w obliczu niestabilnych cen surowców (szczególnie na stacjach paliw) oraz rosnących kosztów operacyjnych we wszystkich obszarach naszej działalności - od gastronomii i hotelarstwa, przez handel detaliczny. Musimy znaleźć równowagę między optymalizacją wydatków a utrzymaniem jakości oferowanych produktów i usług.

Działamy w bardzo konkurencyjnych branżach. Oznacza to ciągłą potrzebę adaptacji do rosnących wymagań klientów, którzy poszukują nie tylko atrakcyjnych cen, ale i wysokiej jakości obsługi oraz innowacyjnych rozwiązań. Zdajemy sobie sprawę z tego, iż na zmieniającym się rynku pracy najważniejsze będzie przyciąganie i utrzymywanie wykwalifikowanych pracowników. Oczywiście wyzwaniem jest zapewnienie im odpowiednich warunków pracy i możliwości rozwoju.

Jakie są plany rozwoju i jakie inwestycje pan zamierza realizować?

Mimo iż zaledwie w marcu tego roku oddaliśmy do użytku nasz najnowszy obiekt - hotel w Gostyniu - to już analizujemy kolejne kroki. Musimy zawsze patrzeć w przyszłość i poszukiwać nowych możliwości. Nasze obecne plany inwestycyjne są jeszcze na etapie koncepcyjnym, dlatego wolimy zachować pewną tajemnicę.

Czy firma angażuje się w działalność społeczną lub charytatywną?

Tak, nasza firma aktywnie angażuje się w działalność społeczną i charytatywną. Wspieramy lokalne inicjatywy i wydarzenia kulturalne. Często przekazujemy vouchery na usługi hotelarsko-gastronomiczne na różnego rodzaju festyny, loterie czy zbiórki charytatywne. Jesteśmy również stałym partnerem wydarzeń kulturalnych, udostępniając bazę noclegową dla artystów i organizatorów przyjeżdżających do Jarocina na mniejsze lub większe imprezy w ciągu roku.

Najważniejsze fakty z historii Firmy Handlowo-Usługowej Krzysztofa Pachury

  • rok 1990 - założenie firmy, która zajmowała się skupem żywca,
  • rok 2010 - firma z sukcesem weszła w branżę hotelarsko-gastronomiczną, otwierając swoją pierwszą placówkę - restaurację z hotelem „Słoneczny Dwór” w Książu Wielkopolskim,
  • rok 2013 - otwarcie pierwszego sklepu wielkopowierzchniowego w Książu Wielkopolskim, co zaznaczyło wejście w segment handlu detalicznego,
  • rok 2016 - kolejny znaczący krok w branży hotelarsko-gastronomicznej, to uruchomienie drugiej restauracji z hotelem „Słoneczna” w Jarocinie, rozszerzonej o zaplecze konferencyjne, rehabilitacyjne oraz odnowy biologicznej, co zwiększyło zakres oferowanych usług,
  • rok 2018 - rozszerzenie działalności o sektor paliwowy, z uruchomieniem stacji paliw w Książu Wielkopolskim,
  • rok 2020 - otwarcie drugiego sklepu wielkopowierzchniowego w Jarocinie, umacniając pozycję firmy w handlu detalicznym,
  • rok 2022 - wprowadzenie nowej usługi w postaci stacji diagnostycznej w Książu Wielkopolskim, rozszerzając ofertę o sektor motoryzacyjny,
  • rok 2025 - otwarcie trzeciej restauracji z hotelem „Słoneczna” w Gostyniu, co świadczy o dalszym rozwoju i umacnianiu pozycji w branży gastronomicznej i hotelarskiej.

Firma Handlowo-Usługowa Krzysztof Pachura
Aleja Niepodległości 34a, 63-200 Jarocin
Tel. (62) 505 20 60
Email: [email protected]
restauracjasloneczna.com.pl
slonecznydwor.com.pl
slonecznagostyn.pl

Idź do oryginalnego materiału