W niezwykłej scenerii Strzelnicy Myśliwskiej Polskiego Związku Łowickiego w Kumowej Dolinie odbyły się wyjątkowe warsztaty językowe w plenerze pod hasłem „Jesień w EkoKuchni Świata – smaki i języki w jednym garnku”.
To inspirujące wydarzenie, zorganizowane przez doradców metodycznych nauczycieli języków obcych LSCDN o/Chełm – Elżbietę Ćwir, Katarzynę Derecką i Magdalenę Wierak przy współudziale Łowczego Okręgowego Mirosława Sawickiego – w niecodzienny sposób połączyło naukę języków obcych: angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego z działaniami praktycznymi, zabawą w naturze i kulinarnymi doznaniami.
Celem warsztatów było łączenie nauki języków obcych z doświadczeniem kulinarnym, poszerzanie wiedzy uczniów o kulturze i kuchni państw anglo-, niemiecko-, i rosyjskojęzycznych, wzbogacenie słownictwa tematycznego z zakresu żywności, kuchni, ekologii i jesieni, a także integracja środowiska nauczycieli języków obcych.
W programie znalazły się otwarte zajęcia językowe w plenerze dla uczniów II LO w Chełmie, pokaz strzelectwa oraz spotkanie metodyczne dla nauczycieli, połączone z degustacją potraw. Uczestnicy mieli okazję poznać sposoby wykorzystywania pleneru i działań praktycznych w nauczaniu języka obcego oraz pomysły na realizację projektów językowo-ekologicznych w szkole.
Gościem specjalnym wydarzenia był znany kucharz i podróżnik – Wojciech Charewicz, który poprowadził pokaz gotowania na żywo. W barwny sposób opowiadał o smakach kuchni angielskiej, niemieckiej, rosyjskiej i francuskiej, a na zakończenie przygotował kulinarną niespodziankę dla wszystkich uczestników.
-Gotowanie to nie tylko przepis i składniki, ale to część naszej kultury. To, jakich surowców używamy w kuchni, jakich technik kulinarnych do przygotowania potraw i co podajemy na stół z okazji różnych świąt i to jak zachowujemy się przy stole. To jest nasza kultura kulinarna. Bardzo ważna część naszej kultury ogólnej, podobnie jak język, wierzenia, obyczaje, tradycje.” – powiedział Charewicz podczas spotkania.
Organizatorzy podkreślają, iż projekt miał charakter językowo-ekologiczny i promował naukę przez doświadczenie – w duchu otwartości, współpracy i kreatywności.











