Niebieskie światło ekranów zaburza rytm snu, a nocne scrollowanie często zastępuje wieczorny relaks. Eksperci podkreślają, iż to właśnie telefony coraz częściej stoją za problemami z zasypianiem. IKEA postanowiła więc działać i zaproponowała nietypowe rozwiązanie - maleńkie łóżka stworzone z myślą o telefonach. Nowy projekt, zaprezentowany w Zjednoczonych Emiratach Arabskich przez IKEA Al-Futtaim, ma pomóc w odzyskaniu równowagi między technologią a regenerującym odpoczynkiem. Pomysł wyrósł z tegorocznego IKEA Sleep Report, który pokazuje, iż coraz więcej osób przyznaje się do problemów z zasypianiem przez nadmierne korzystanie z ekranów.
REKLAMA
Zobacz wideo Szelągowska o pralce w łazience. Jakie wnętrzarskie błędy popełniają Polacy?
Z czego słynie IKEA? Marka szczyci się nietuzinkowymi pomysłami
Nowa kolekcja szwedzkiej firmy nosi nazwę "Phone Sleep" i jest odpowiedzią na zmęczenie cyfrowym światem. W jej skład wchodzi seria miniaturowych łóżeczek, zaprojektowanych specjalnie dla telefonów. Choć pomysł może wydawać się żartobliwy, jego cel jest jak najbardziej poważny: zachęcić ludzi do odkładania telefonów na noc i tym samym poprawy jakości snu. Każde z miniłóżek wyposażono w technologię NFC, która po połączeniu z aplikacją IKEA UAE pozwala śledzić, jak długo urządzenie pozostaje poza dłońmi właściciela. Gdy telefon "prześpi" siedem godzin przez siedem kolejnych nocy, użytkownik otrzymuje voucher w wysokości 100 dirhamów (ok. 115 zł) do wykorzystania w sklepie.
Całość ma formę grywalizacji, ale z ważnym przesłaniem.
Sen jest jednym z najważniejszych projektów w naszym życiu, a jednocześnie często najbardziej pomijanym. Nasze telefony stały się nieproszonymi gośćmi w sypialni, zakłócając chwile przeznaczone na odpoczynek
- wyjaśnia Carla Klumpenaar, dyrektorka marketingu, komunikacji i designu w IKEA Al-Futtaim. Za kreatywną stronę projektu odpowiada agencja Memac Ogilvy, która współtworzyła kampanię od pomysłu po realizację. Jej dyrektor kreatywny, Gautam Wadher, tłumaczy:
Chcieliśmy dodać do tego tematu odrobinę humoru i dużo serca. Tak powstały maleńkie łóżeczka dla nie aż tak małego nawyku.
Projekt ma więc nie tylko edukować, ale także inspirować do tworzenia własnych rytuałów wellness, w których sen znów staje się priorytetem. Widać, iż pomysł trafił w gust odbiorców. Pod postami marki pojawiło się wiele komentarzy i reakcji. Użytkownicy chwalą kampanię za inwencję, a sama wizja bonu zakupowego za przespaną noc wydaje się dla wielu wyjątkowo kusząca.
Sen w wersji IKEA. Od edukacji po małe rytuały
To nie pierwszy raz, gdy szwedzka marka zwraca uwagę na znaczenie odpoczynku. W ubiegłym roku IKEA prowadziła globalną kampanię edukacyjną, zachęcającą do wprowadzenia prostych nawyków poprawiających jakość snu. Na specjalnych wystawach i ścieżkach sensorycznych w różnych miastach pokazywano, jak temperatura, oświetlenie i porządek w sypialni wpływają na regenerację organizmu. W Polsce IKEA przygotowała choćby "Usługę Dobrego Snu", czyli konsultacje z projektantami, którzy pomagali stworzyć wymarzoną przestrzeń do odpoczynku.
Tegoroczna akcja z miniłóżkami dla telefonów to naturalna kontynuacja tamtej idei, ale w lżejszym, zabawnym wydaniu. Zamiast edukować przez plakaty i broszury, marka postanowiła działać poprzez symboliczny i codzienny gest. To przypomnienie, iż technologia może nam służyć, o ile nauczymy się odkładać ją na miejsce, dosłownie i w przenośni. Jak oceniasz pomysł IKEA z miniłóżkami dla telefonów? Zapraszamy do udziału w sondzie oraz do komentowania.
Zachęcamy do zaobserwowania nas w Wiadomościach Google.