Wydaje się, iż ten Ford to idealne połączenie samochodu rodzinnego i użytkowego. Można zaadaptować go na własne potrzeby tak, aby służył nam dokładnie w taki sposób, jaki chcemy. To samochód duży, funkcjonalny i niezwykle praktyczny. Nie jest symbolem piękna i luksusu, natomiast kompletnie nie takie jest jego przeznaczenie. Cena sprawia, iż aż żal byłoby go nie rozważyć jako potencjalnej opcji na zakup.
Ford, który ma wszystko
Co najbardziej cenimy w samochodach? Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo każdy z nas ma nieco inne oczekiwania. Wobec tego często zaletą staje się… funkcjonalność. Doceniamy, kiedy dany samochód da się wykorzystać na różne sposoby. Kiedy możemy używać go zarówno jako auta rodzinnego, firmowego, na dojazdy do pracy, czy wyjazdy w dłuższe trasy. Wydaje się, iż Ford Galaxy to pod tym względem bardzo interesujący kompromis. To samochód funkcjonalny i niezwykle praktyczny. Jego zalety są trudne to przebicia.
Galaxy to duży minivan segmentu D. Okej – duży w znaczeniu europejskim, bo amerykańscy odbiorcy mogliby mieć na ten temat nieco inne zdanie. I zresztą dokładnie takie było przeznaczenie Forda Galaxy – rynek europejski. Produkcja kontynuowana na przestrzeni kolejnych lat i generacji jednoznacznie daje nam do zrozumienia, iż mowa tutaj o sporym sukcesie. Ford wykonał tu znakomitą pracę i przekonał ludzi do tego, iż to jeden z najlepszych wyborów w swoim segmencie. I rzeczywiście – trudno temu zaprzeczyć.
Czym zachęca Galaxy?
Praktyczność, funkcjonalność, co jeszcze? Kolejne generacje zbierały znakomite opinie. Doceniano też silniki – do wyboru, benzynowe, lub diesle, o pojemności zwykle w okolicach 2 litrów. Ich moc oscylowała od 90 do przeszło 200 koni mechanicznych. Jednocześnie są to silniki oszczędne, których spalanie często spada poniżej 6 litrów. Dodajmy do tego maksymalne wyniki testów bezpieczeństwa oraz wybór pomiędzy manualną a automatyczną skrzynią biegów. Do wyboru był też napęd – na przód, bądź na wszystkie cztery koła. Ford Galaxy był przy tym bardzo wygodny i komfortowo się nim podróżowało.
Starsze egzemplarze – na przykład z 2004 roku – znajdziemy dziś choćby za mniej, niż 5 tysięcy złotych. Oczywiście mowa tutaj o samochodach sprawnych, nieuszkodzonych. Największą popularnością cieszy się trzecia generacja, a więc roczniki 2006-2015. Takie sztuki znajdziemy już w cenie 8-10 tysięcy złotych. Do zalet należy zatem dołączyć świetny stosunek ceny do jakości.
Zdjęcia: Ford