Mówi się, iż świat biznesu to miejsce wyłącznie dla odważnych i wygadanych. Setki kontaktów w telefonie to z pewnością dodatkowy atut. Idealny kandydat na przedsiębiorcę to zatem ktoś, kto potrafi wyjść z inicjatywą i zwrócić na siebie uwagę. Co jednak z osobami, które mają pomysł na biznes, świetnie planują i badają rynek, ale na co dzień są raczej nieśmiałe?
Pewność siebie to jedna z najbardziej pożądanych cech w biznesie. Śmiały przedsiębiorca bez problemu nawiązuje kontakty, zadaje pytania i, co najważniejsze, wierzy w swoje możliwości. Chętnie też motywuje innych, dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą. Dlatego też sukces
w biznesie wiąże się często ze znajomością adekwatnych ludzi. Nie chodzi tu jednak o pracę „po znajomości”, a o coraz bardziej popularne zjawisko networkingu.
Jak zacząć zdobywać kontakty w biznesie?
Nawiązywanie relacji biznesowych nie zawsze przychodzi łatwo. Ludzie są bowiem różni – niektórzy chętnie dzielą się zdobytą wiedzą, inni z kolei wolą zachować ją dla siebie. Spotkania networkingowe to idealna opcja na poszerzenie puli kontaktów i wymianę doświadczeń. Takie wydarzenia nastawione są głównie na relację i dialog. Dlatego raczej nie spotka się tam kogoś zamkniętego wyłącznie we własnej „bańce”. To dobry start dla nieśmiałych osób, które stronią od wszelkich konferencji. – Kontakty tworzą kontrakty.
Zawsze na początku biznesu jest człowiek. Ostatnie lata pokazały nam, iż rozmowy jeden ja jeden, otwartość na nowe znajomości, jest absolutnym fundamentem do tworzenia firm. o ile zyskamy kogoś zaufanie, poznamy kogoś lepiej (i vice versa), to łatwiej jest wejść w cały
obszar biznesu. – mówi Adam Przemyk, założyciel Klubu Przedsiębiorczości.
Zespołowo czy indywidualnie?
Praca grupowa to, paradoksalnie, także praca nad sobą. Kontakt z innymi ludźmi, częste kompromisy, dzielenie się pomysłami – wszystkie te działania pomagają zwiększyć pewność siebie i opanować stres. Z pracą zespołową wiąże się też pojęcie mentoringu. Obserwacja lidera, jak i czerpanie wiedzy od bardziej doświadczonych, to fundamenty rozwoju osobistego. Dla przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć się na innych, poleca się także dedykowane społeczności. Mogą to być kluby, organizacje albo koła biznesowe. – Naszą misją jest wsparcie przedsiębiorców, aby mogli rosnąć. Chcemy tworzyć miejsce spotkań dla ludzi o podobnym myśleniu. Dzięki temu jest to bardzo wzmacniające środowisko.
Organizujemy dziesiątki wydarzeń rocznie – od kameralnych mentoringów po większe konferencje. Działamy dla wszystkich, kto już postawił kroki w biznesie, ale potrzebuje więcej wiedzy i wsparcia. – wyjaśnia Adam Przemyk.
Networking i mentoring – mocne połączenie
Nawiązanie relacji nie kończy się na wymianie kontaktów – owocne znajomości wymagają jednak czasu i zaangażowania. To z pewnością trudniejsze zadanie dla mniej śmiałych osób, które same potrzebują motywacji. Dlatego też oprócz spotkań networkingowych, warto
nawiązać relacje mentoringowe. Idealną przestrzenią na wymianę doświadczeń są wspomniane wcześniej społeczności. – W naszym klubie współpracujemy z profesjonalnymi prelegentami, którzy już osiągnęli sukces w biznesie. Taka forma edukacji ma na celu wsparcie innych, być może początkujących przedsiębiorców. Z jednej strony mocno stawiamy na networking i umiejętność budowania relacji, a z drugiej na cenną naukę mentorską. – dodaje Adam Przemyk.
Klub Przedsiębiorczości to jeden z największych Klubów biznesowych w Polsce. Klub zrzesza ponad 30 000 przedsiębiorców i organizuje setki konferencji i warsztatów.