Spis treści
Czytasz teraz:
Co robimy dodatkowo dla naszych klientów w ramach umowy SEO?
- Co m.in. robimy w trakcie wykonywania optymalizacji?
- Co możemy zrobić we współpracy z klientem?
- Czego nie wykonujemy w ramach umowy na SEO?
Zamknij
Mianem optymalizacji strony określa się pulę prac przy witrynie, które mają służyć przygotowaniu jej do współpracy z robotami sieciowymi Google. Optymalizacja przekłada się na łatwość indeksowania strony, a w konsekwencji na wzrosty pozycji. Co wykonujemy w ramach optymalizacji, co możemy wykonać we współpracy z klientem, a czego nie robimy w trakcie wykonywania optymalizacji?
Co m.in. robimy w trakcie wykonywania optymalizacji?
Zakres działania uzależniony jest od dostępów, które otrzymaliśmy, budowy strony, technologii, w jakiej została wykonana, akceptacji klienta dla prowadzonych prac itp.
- Wykonujemy audyt witryny i linków – przegląd na start umowy.
- Optymalizujemy meta tagi, zwłaszcza na stronie głównej, na podstronach z menu, związanych z kategoriami czy pozycjonowanymi hasłami. W przypadku sklepów internetowych nie trzeba optymalizować podstrony każdego produktu.
- Dbamy, by strona była dostępna pod jednym adresem – wykonujemy przekierowania, jeżeli jest taka potrzeba.
- Dostarczamy nowe treści na stronę i usuwamy duplikaty treści – jeżeli taki problem występuje. Działania związane z treściami wymagają akceptacji ze strony klienta, wprowadzamy je dopiero po uzyskaniu aprobaty dla takich działań.
- Sprawdzamy czy strona jest indeksowana przez Google (plik robots.txt, canonical, index, follow). jeżeli strona jest wyłączona z indeksowania – zgłaszamy ją. Dbamy, by roboty sieciowe miały do niej dostęp.
- Podpinamy stronę pod Google Search Console, by kontrolować jej działanie i indeksowanie przez roboty sieciowe.
- Wprowadzamy przyjazne adresy podstron – jeżeli strona na to pozwala.
- Dodajemy podstrony – jeżeli jest to potrzebne.
- Przerabiamy strony typu one page na bardziej rozbudowane witryny.
- Dostarczamy stronie wartościowych linków – zgodnie z obraną strategią pozycjonowania.
- Codziennie monitorujemy pozycje na wybrane do pozycjonowania frazy – klienci mają dostęp do panelu, w którym widać osiągnięte pozycje.
- Zajmujemy się usunięciem ewentualnych filtrów i kar, które ciążą na stronie. Decyzja o amnestii należy finalnie do Google.
- Przesyłamy wytyczne jak tworzyć wartościowe treści na stronę.
Co możemy zrobić we współpracy z klientem?
- Przygotowujemy przykładowe wpisy na bloga firmowego w ramach optymalizacji treści.
- Możemy zaproponować rozwiązania z zakresu content marketingu – jest to dodatkowo płatne.
- Przygotujemy dedykowane zaplecze lub zaplecza dla danego klienta – jest to dodatkowo płatne.
- Przesyłamy wytyczne związane z przebudową strony lub nową wersją witryny – radzimy co zrobić, by strona od początku była przygotowana pod kątem SEO.
- Możemy poprowadzić szkolenie z zakresu SEO – jest to dodatkowo płatne.
Czego nie wykonujemy w ramach umowy na SEO?
- Nie zajmujemy się gruntowną przebudową strony pod kątem prędkości działania, ładowania, optymalizacji grafik itp., które są wskazywane przez narzędzia typu PageSpeed Tools Insight.
- Nie dostarczamy treści na całą stronę, opisów każdego produktu itp. – istnieje jednak możliwość dodatkowego zlecenia tego copywriterom współpracującym z Verseo i oczywiście wszystko skoordynujemy.
- Nie aktualizujemy CMS-ów (dotyczy to także sklepów internetowych).
- Nie wykonujemy prac z zakresu obowiązków administratora strony internetowej.
- Nie wykonujemy kopii serwisów klientów i nie przechowujemy ich na wypadek awarii.
- Nie zajmujemy się serwerami, na których są umieszczone strony – możemy poinformować, iż zaistniał problem z nimi związany.
- Nie czyścimy stron z wirusów.
- Nie usuwamy śladów włamania na stronę.