Co robimy dodatkowo dla naszych klientów w ramach umowy SEO?

verseo.pl 2 dni temu

Spis treści

Czytasz teraz:

Co robimy dodatkowo dla naszych klientów w ramach umowy SEO?

  • Co m.in. robimy w trakcie wykonywania optymalizacji?
    • Co możemy zrobić we współpracy z klientem?
    • Czego nie wykonujemy w ramach umowy na SEO?

Zamknij

Mianem optymalizacji strony określa się pulę prac przy witrynie, które mają służyć przygotowaniu jej do współpracy z robotami sieciowymi Google. Optymalizacja przekłada się na łatwość indeksowania strony, a w konsekwencji na wzrosty pozycji. Co wykonujemy w ramach optymalizacji, co możemy wykonać we współpracy z klientem, a czego nie robimy w trakcie wykonywania optymalizacji?

Co m.in. robimy w trakcie wykonywania optymalizacji?

Zakres działania uzależniony jest od dostępów, które otrzymaliśmy, budowy strony, technologii, w jakiej została wykonana, akceptacji klienta dla prowadzonych prac itp.

  • Wykonujemy audyt witryny i linków – przegląd na start umowy.
  • Optymalizujemy meta tagi, zwłaszcza na stronie głównej, na podstronach z menu, związanych z kategoriami czy pozycjonowanymi hasłami. W przypadku sklepów internetowych nie trzeba optymalizować podstrony każdego produktu.
  • Dbamy, by strona była dostępna pod jednym adresem – wykonujemy przekierowania, jeżeli jest taka potrzeba.
  • Dostarczamy nowe treści na stronę i usuwamy duplikaty treści – jeżeli taki problem występuje. Działania związane z treściami wymagają akceptacji ze strony klienta, wprowadzamy je dopiero po uzyskaniu aprobaty dla takich działań.
  • Sprawdzamy czy strona jest indeksowana przez Google (plik robots.txt, canonical, index, follow). jeżeli strona jest wyłączona z indeksowania – zgłaszamy ją. Dbamy, by roboty sieciowe miały do niej dostęp.
  • Podpinamy stronę pod Google Search Console, by kontrolować jej działanie i indeksowanie przez roboty sieciowe.
  • Wprowadzamy przyjazne adresy podstron – jeżeli strona na to pozwala.
  • Dodajemy podstrony – jeżeli jest to potrzebne.
  • Przerabiamy strony typu one page na bardziej rozbudowane witryny.
  • Dostarczamy stronie wartościowych linków – zgodnie z obraną strategią pozycjonowania.
  • Codziennie monitorujemy pozycje na wybrane do pozycjonowania frazy – klienci mają dostęp do panelu, w którym widać osiągnięte pozycje.
  • Zajmujemy się usunięciem ewentualnych filtrów i kar, które ciążą na stronie. Decyzja o amnestii należy finalnie do Google.
  • Przesyłamy wytyczne jak tworzyć wartościowe treści na stronę.

Co możemy zrobić we współpracy z klientem?

  • Przygotowujemy przykładowe wpisy na bloga firmowego w ramach optymalizacji treści.
  • Możemy zaproponować rozwiązania z zakresu content marketingu – jest to dodatkowo płatne.
  • Przygotujemy dedykowane zaplecze lub zaplecza dla danego klienta – jest to dodatkowo płatne.
  • Przesyłamy wytyczne związane z przebudową strony lub nową wersją witryny – radzimy co zrobić, by strona od początku była przygotowana pod kątem SEO.
  • Możemy poprowadzić szkolenie z zakresu SEO – jest to dodatkowo płatne.

Czego nie wykonujemy w ramach umowy na SEO?

  • Nie zajmujemy się gruntowną przebudową strony pod kątem prędkości działania, ładowania, optymalizacji grafik itp., które są wskazywane przez narzędzia typu PageSpeed Tools Insight.
  • Nie dostarczamy treści na całą stronę, opisów każdego produktu itp. – istnieje jednak możliwość dodatkowego zlecenia tego copywriterom współpracującym z Verseo i oczywiście wszystko skoordynujemy.
  • Nie aktualizujemy CMS-ów (dotyczy to także sklepów internetowych).
  • Nie wykonujemy prac z zakresu obowiązków administratora strony internetowej.
  • Nie wykonujemy kopii serwisów klientów i nie przechowujemy ich na wypadek awarii.
  • Nie zajmujemy się serwerami, na których są umieszczone strony – możemy poinformować, iż zaistniał problem z nimi związany.
  • Nie czyścimy stron z wirusów.
  • Nie usuwamy śladów włamania na stronę.
Idź do oryginalnego materiału