
Pracownia badawcza Kantar Polska zbadała jakie owoce i warzywa będą Polacy w tym sezonie jeść najchętniej. Jakie są wyniki rozmów z konsumentami?
Według pracowni, 65 procent konsumentów, czyli 21 mln osób, zamierza w nadchodzącym sezonie jeść więcej polskich owoców i warzyw. Rekordowe 10 mln Polaków chce kupować więcej truskawek (30 procent), podobnie jabłek (29 procent).
Porównując tegoroczne wyniki do tych sprzed roku, najbardziej wzrosła ilość deklaracji zakupu borówek (54 procent), truskawek (34 procent), malin (18,4 procent) i polskich jabłek (18 procent). To dobre informacje dla plantatorów i sadowników, bo popyt będzie większy.
Truskawki, jabłka, czereśnie i maliny będą w tym sezonie królowały na polskich stołach. To od lat najpopularniejsze krajowe owoce. O największą popularność konkurują też śliwki, gruszki, borówki amerykańskie i agrest. Spożycie śliwek może w tym sezonie wzrosnąć do 13,3 procent, gruszek do 12,5 procent, borówki 11 procent oraz wracającego do łask agrestu 5 procent.
Jak podaje pracownia Kantar Polska, popularność i konsumpcja owoców i warzyw rosną ze względu na docenianą wysoką wartość odżywczą, adekwatności prozdrowotne, wygodę spożycia oraz rosnącą świadomość konsumentów na temat zdrowego stylu życia.
Co warto podkreślić, w sposób widoczny konsumenci zwracają większą uwagę na jakość i pochodzenie żywności, chętniej poszukują żywności krajowej, lokalnej i sezonowej.
Źródło: Kantar Polska