
W Katowicach otwarto pierwszy w Polsce hotel pod globalną marką voco, należącą do IHG Hotels & Resorts. Czterogwiazdkowy obiekt powstał w odnowionym modernistycznym budynku, który od lat wpisuje się w panoramę miasta.
Inwestycja Polskiego Holdingu Hotelowego kosztowała 140 mln zł. Hotel oferuje 167 pokojów, strefę relaksu, nowoczesną przestrzeń konferencyjną oraz trzy koncepty gastronomiczne: regionalną restaurację Moderna, Bar 65 nawiązujący do historii miejsca i kameralną Café Mozaika.
Marka voco, obecna już w ponad 40 lokalizacjach na świecie, łączy elegancję z indywidualnym podejściem do gościa i charakterystycznymi detalami, takimi jak ptasie motywy symbolizujące lekkość i styl. Jej nazwa wywodzi się z łacińskiego słowa „zapraszać” i oddaje ducha gościnności obecnego również w katowickim obiekcie.
Dyrektor hotelu, Monika Michałek, podkreśla, iż voco Katowice stawia na lokalność, design i komfort, a jego wnętrza mają inspirować i opowiadać historię miasta na nowo.
Otwarcie hotelu to część strategii PHH, zakładającej rozwój sieci hoteli miejskich. Po sukcesach inwestycji we Wrocławiu, Lublinie czy Rzeszowie, Katowice stają się kolejnym kluczowym punktem na mapie grupy. Prezes PHH Rafał Kincer zapowiada dalszy rozwój marki voco w Polsce, jako odpowiedzi na potrzeby nowoczesnych gości biznesowych.