40 000 metrów sześciennych betonu i ponad 220 000 ton asfaltu wykorzystają wykonawcy największej w historii wrocławskiego lotniska inwestycji. Intensywne prace realizowane są od jesieni zeszłego roku i, jak dotąd, przebiegają zgodnie z planem. Za dwa tygodnie (5 grudnia) Port Lotniczy Wrocław wznowi realizacje operacji lotniczych.
W ramach przebudowy części operacyjnej Portu Lotniczego Wrocław powstaną: nowa płyta postojowa (na czternaście 14 samolotów), droga szybkiego zjazdu, nowa, mierząca 2,5 kilometra droga kołowania, płaszczyzna do odladzania, a także przebudowane zostaną istniejące drogi kołowania.
– Trwająca inwestycja to krok milowy w historii naszego lotniska. choćby budowa aktualnie wykorzystywanego terminalu przed Euro 2012 nie była tak skomplikowana jak w tej chwili realizowane prace. Duże brawa należą się wszystkim zaangażowanym w ten proces - podkreśla Karol Przywara, prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław.
Całkowity koszt inwestycji to 376 878 387 zł netto (463 560 416,01 zł brutto), z czego 175 mln zł pochodzić będzie z dofinansowania unijnego w ramach instrumentu CEF2 na lata 2021–2027.
To największa inwestycja lotnicza z unijnym dofinansowaniem w całej Europie. Ma ona przynieść pasażerom wiele korzyści. Dzięki trwającym pracom tworzy się zdecydowanie większa szansa na jeszcze bardziej atrakcyjną siatkę połączeń – zarówno turystycznych, jak i biznesowych.
- Rośnie potencjał na pojawienie się nowych przewoźników czy podniesienie komfortu podróżowania – podkreśla Bartosz Wiśniewski, rzecznik prasowy Portu Lotniczego.
Przypomnijmy, iż na terenie lotniska powstaje też hotel - Hampton by Hilton Wrocław Airport. Zaoferuje on 122 nowoczesne pokoje, oddalone o zaledwie dwie minuty spacerem od terminalu. Do dyspozycji gości będzie również centrum konferencyjne z najnowocześniejszymi rozwiązaniami, sala fitness z widokiem na drogę startową oraz elegancka strefa gastronomiczna połączona z hotelowym lobby.












