Transakcja się odbyła, a gotówki brak. Banki znają ten problem i mają jasną procedurę

kobieta.gazeta.pl 1 tydzień temu
Bankomat nie wypłacił gotówki, a mimo to pieniądze zniknęły z konta. Tego typu incydenty budzą uzasadniony niepokój i wymagają szybkiej reakcji. Sprawdź, jakie kroki należy podjąć, aby odzyskać środki oraz uniknąć dalszych komplikacji.
Choć bankomaty są powszechnie uznawane za bezpieczne, zdarzają się sytuacje, w których dochodzi do błędów technicznych. Jednym z częstszych problemów jest brak wypłaty gotówki mimo poprawnie przeprowadzonej transakcji i obciążenia konta. Na szczęście banki mają opracowane odpowiednie procedury zwrotu pieniędzy. Właśnie dlatego pierwszym krokiem powinien być kontakt z nimi.


REKLAMA


Zobacz wideo Twoje opłaty bankowe wzrosły? To może nie być koniec podwyżek


Bankomat nie wypłacił pieniędzy, a pobrał z konta. Co robić?
Zaloguj się do bankowości elektronicznej i sprawdź, czy kwota rzeczywiście została pobrana. Czasem system może błędnie zasygnalizować wypłatę, ale środki wracają automatycznie w ciągu kilku minut. jeżeli tak się nie stało, trzeba interweniować. Złóż reklamację przez infolinię banku, w bankowości internetowej albo osobiście w oddziale.
jeżeli bankomat wydrukował potwierdzenie, koniecznie je zatrzymaj. choćby gdy gotówka nie została wypłacona, taki dokument jest dowodem, iż transakcja miała miejsce. W przypadku braku potwierdzenia warto zapisać datę, godzinę, lokalizację i numer bankomatu oraz kwotę.


BankomatFot. Małgorzata Kujawka / Agencja Wyborcza.pl


Gdzie zgłosić brak wypłaty z bankomatu? Nie zawsze zwrócą pieniądze
Banki mają obowiązek dokładnego rejestrowania każdej transakcji, włącznie z próbami wypłaty, które zakończyły się niepowodzeniem. Na podstawie logów technicznych i rozliczeń gotówki są w stanie zweryfikować, czy bankomat rzeczywiście nie wydał pieniędzy, mimo iż obciążył konto. Dlatego prawidłowe zgłoszenie oraz podanie wszystkich szczegółów znacząco przyspieszy cały proces i zwiększy szanse na pozytywne zakończenie sprawy. jeżeli reklamacja zostanie uznana, pieniądze w ciągu 30 dni wrócą na twoje konto. zwykle na środki czeka się jednak krócej, czasami choćby 24 godziny od momentu rozpatrzenia reklamacji. W przypadku odmowy zwrotu (np. bank stwierdził brak nadwyżek w urządzeniu albo brakuje jakichkolwiek dowodów na opisaną sytuację) możesz wystąpić na drogę sądową lub zgłosić sprawę do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, który zajmuje się rozstrzyganiem sporów pomiędzy klientami a bankami.


Zachęcamy do zaobserwowania nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału