Swarovski prezentuje przełomową wystawę „Masters of Light – Hollywood” w Los Angeles z okazji obchodów 130. rocznicy

fashionistki.pl 5 godzin temu

Los Angeles — Słynna wystawa marki Swarovski tej jesieni dotarła do Stanów Zjednoczonych z ekscytującym nowym rozdziałem: Masters of Light — Hollywood. Zostanie otwarta dla publiczności od 29 października do 3 listopada 2025 roku, tuż po uroczystej gali inauguracyjnej 28 października. Pod wizją i kierownictwem kreatywnym Globalnej Dyrektor Kreatywnej Swarovski, Giovanny Engelbert, oraz kuratelą brytyjskiego dziennikarza modowego i krytyka Alexandra Fury’ego, wystawa celebruje 130 lat euforii oraz dziedzictwo austriackiego domu w zakresie kreatywności, rzemiosła artystycznego i wpływu kulturowego.

Swarovski od zawsze łączy w sobie urok przeszłości z wizją przyszłości. Ta odsłona Masters of Light ożywia historię domu w Hollywood, oddając hołd jego bogatym związkom z modą, filmem, designem i światem gwiazd. Zorganizowana w legendarnym w Los Angeles, Amoeba Music, wystawa ukazuje głębokie i wciąż trwające połączenie Swarovski z kulturą popularną oraz jego kluczową rolę w tworzeniu hollywoodzkiej magii.

Kostiumy z legendarnych filmów i występów muzycznych, zdobione kryształami, prezentowane są obok przełomowych kreacji modowych, w tym oryginalnej sukni noszonej przez Marilyn Monroe podczas występu „Happy Birthday” dla ówczesnego prezydenta USA, Johna F. Kennedy’ego. Ten wyjątkowy przykład obecności Swarovski w kulturze, ozdobiony 2500 kryształami marki, do dziś olśniewa swoim blaskiem.

Wzbogacając tę celebrację, Engelbert umacnia więzi między Swarovski a światem oscarowej animacji poprzez prezentację kultowych figurek marki, w tym postaci Disneya i Marvela, eksponowanych jako symbole współczesnej kultury popularnej.

Jesteśmy zachwyceni, iż mogliśmy przywieźć wystawę Masters of Light do Los Angeles w ramach obchodów naszej 130. rocznicy radości. Jako globalne epicentrum przemysłu muzycznego i filmowego, jest to idealne miejsce, by uhonorować nasze bliskie związki z Hollywood i naszą rolę w jego najbardziej ikonicznych momentach. Swarovski pozostaje kluczowym protagonistą kultury popularnej poprzez blask naszych różnorodnych działań i jesteśmy dumni, iż możemy celebrować nasze dziedzictwo w ten sposób – skomentował Alexis Nasard, CEO Swarovski, skomentował.

Masters of Light celebruje innowacyjność i savoir-faire Swarovski we wszystkich dziedzinach twórczości. To był niezwykły proces od koncepcji do realizacji. Od kiedy dołączyłam jako Globalna Dyrektor Kreatywna w 2020 roku, moim celem było podkreślenie tego związku między Swarovski a kulturą popularną, modą, sceną i ekranem. Praca nad tą amerykańską premierą w sercu Hollywood była spełnieniem marzeń. Nie ma lepszego miejsca, by zaprezentować historie i ikoniczne dzieła, które uczyniły nas fundamentem kultury popularnej przez 130 lat – i wciąż piszemy tę historię – dodała Giovanna Engelbert, Globalna Dyrektor Kreatywna Swarovski,

Kreśląc podróż przez czas i przestrzeń w historii marki od 1895 roku, ta przełomowa wystawa, wykreowana przez Engelbert, stanowi pierwszą eksplorację dziedzictwa i rewolucyjnego ducha jednego z najstarszych europejskich domów luksusu. Wśród najważniejszych punktów znalazła się komora Pop Icons – dedykowana przestrzeń prezentująca zdobione kryształami stroje noszone przez światowej sławy amerykańskie artystki, w tym Beyoncé, Madonnę, Tinę Turner i Lady Gagę. Te niezapomniane kreacje reprezentują rolę Swarovski we wzmacnianiu scenicznej obecności i emocjonalnej więzi z publicznością.

W sekcji Silver Screen Style film i moda idą w parze, ukazując markę Swarovski jako kluczowego współpracownika hollywoodzkich legend i czołowych projektantów mody, pracującego w bliskiej relacji z każdym z nich, by skrystalizować ich marzenia.

Kolejnym obowiązkowym punktem programu jest Mathemagical, poświęcony niezrównanemu savoir-faire Swarovski w tworzeniu kryształów i projektowaniu biżuterii. Ta przestrzeń prezentuje wyjątkowe haute couture biżuteryjne kreacje stworzone przez Giovannę Engelbert dla prezentacji domu mody na Gali Instytutu Kostiumowego Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku.

Wystawa obejmuje również specjalną, limitowaną kolaborację z Erewhon oraz pop-up z produktami dostępnymi wyłącznie na tę okazję. Bilety na Masters of Light – Hollywood kosztują 10 dolarów, a dochód zostanie przekazany na wsparcie organizacji charytatywnej baby2baby z okazji tego wyjątkowego wydarzenia.

Od 29 października do 3 listopada 2025 roku.

DODATKOWE INFORMACJE:

W związku z wystawą Masters of Light – Hollywood, Swarovski pragnie podziękować Angels Costumes London, Armani, Ate My Heart Inc, Christian Lacroix, Daphne Guiness, Dior, Marc Jacobs, Mugler, NBC UNIVERSAL, Larry’emu McQueenowi, Prada, Ripley’s Believe It or Not!, Authentic Brands Group, Schiaparelli, Thom Browne, Tom Ford, Versace, Vivienne Westwood.

Idź do oryginalnego materiału