Stary Browar świętuje 22. urodziny – rok zmian, piękna i nowych doświadczeń

codziennypoznan.pl 2 godzin temu

Rok pełen zmian i nowej energii

Miniony rok był dla Starego Browaru czasem intensywnej metamorfozy. Wiele przestrzeni, które przez pewien czas były niedostępne, zyskało nowe życie i funkcje. Właściciele obiektu podkreślają, iż był to jeden z najbardziej dynamicznych okresów inwestycyjnych w historii centrum.

Wśród najważniejszych wydarzeń 22. roku działalności znalazło się otwarcie nowego Food Hallu, który gwałtownie stał się jednym z ulubionych miejsc spotkań poznaniaków. W industrialnych wnętrzach zaprojektowanych przez renomowane studio mode:lina™ swoje kuchnie otworzyły m.in. Pita Bros, Maczane, SmashUp, Silk & Spicy, Kim Chi Ken, Kura Warzyw, a także bary Świt i Zmierzch. Lutowe otwarcie z udziałem kulinarnego influencera „Rozkosznego” przyciągnęło tłumy gości i zapoczątkowało nowy rozdział w historii Browaru.

„Food Hall to przestrzeń, która łączy dobre jedzenie, design i energię spotkań – dokładnie tak, jak cały Stary Browar. Dziś to miejsce żyje od rana do wieczora” – podkreślają przedstawiciele centrum.


Nowe marki i modernizacje

Ostatnie miesiące to również prawdziwy maraton premier i otwarć. Wśród nowych lub odnowionych przestrzeni znalazły się salony takich marek jak Vistula, Patrizia Aryton, Calzedonia, Intimissimi, YES, Ochnik, Vision Express czy W. Kruk. Zmodernizowane wnętrza zyskał też Douglas, a Lux Med otworzył kolejne gabinety medyczne.

W gronie nowych najemców pojawiły się m.in. Alba1913, Balagan, My Solo, Bialcon, Monnari, Bottlery, Snipes, MUUV, Sklep Biegacza, Hexeline, Tao Tao Spa oraz restauracja Poznaje. Po przerwie wrócił również butikowy Hotel BlowUp Hall 5050, który zyskał odświeżony design i nową restaurację fine diningową – Arte Restaurant.


Sztuka, kultura i styl życia

Trudno zliczyć wszystkie wydarzenia, które w ciągu ostatniego roku odbyły się w Browarze. Wśród nich wyróżniają się m.in. świąteczne dekoracje inspirowane „Dziadkiem do orzechów”, wiosenna akcja zakupowa z rekordową liczbą paragonów (ponad 4,6 mln zł wartości), Blue Summer Jazz Festival w Parku, modowy piknik Safari, czy popularne rozgrywki Bingo w Food Hallu.

Jednym z największych sukcesów kulturalnych była wystawa „Andy Warhol. A Kind of Retrospective” w Pop Culture Gallery. Ekspozycja, która przyciąga choćby kilkaset osób dziennie, stała się wydarzeniem sezonu i przypomniała, iż Stary Browar to nie tylko galeria handlowa, ale także ważne centrum sztuki współczesnej.


„To my zmieniamy rzeczy z czasem”

Podsumowując miniony rok, przedstawiciele Starego Browaru cytują słowa samego Warhola:

„Powiada się, iż rzeczy zmieniają się z czasem. Prawda jest taka, iż to my musimy je zmieniać.”

Ta filozofia zdaje się doskonale opisywać kierunek rozwoju miejsca, które od 2003 roku nie przestaje się modernizować, zachowując jednocześnie swoją artystyczną i emocjonalną tożsamość.

„Wartości, które tworzą DNA Starego Browaru – jakość, piękno i wartościowe doświadczenia – pozostają niezmienne. Zmieniamy przestrzenie, ale zachowujemy ducha Browaru. To dzięki zaangażowaniu naszych pracowników, partnerów i najemców – a przede wszystkim dzięki zaufaniu klientów – możemy świętować kolejny udany rok” – podsumowuje zespół zarządzający centrum.


22 lata w rytmie Poznania

Stary Browar nie jest dziś tylko miejscem zakupów. To przestrzeń, która stała się kulturalnym i społecznym punktem odniesienia Poznania. Miejscem spotkań, wydarzeń, inspiracji i emocji.

W 22. rocznicę swojego istnienia Browar nie zwalnia tempa. Kolejne miesiące zapowiadają nowe otwarcia, wydarzenia i projekty artystyczne, które – jak zapowiadają organizatorzy – mają jeszcze mocniej połączyć świat handlu, designu i kultury.

Bo w Starym Browarze, jak co roku, wszystko zaczyna się od ludzi – tych, którzy tworzą to miejsce i tych, którzy je odwiedzają.

Idź do oryginalnego materiału