Sephora zmniejszyła liczbę perfumerii. Co dalej z siecią?

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Ostatnie lata nie należały do najłatwiejszych. Detaliści zmagali się z kryzysem pandemicznym, niesprzyjającymi warunkami makroekonomicznymi oraz niestabilną sytuacją geopolityczną we wschodniej części Europy. Nie dziwi więc, iż Sephora postanowiła podjąć szereg działań na rzecz poprawy rentowności.

Przed sześcioma laty francuska sieć sklepów specjalizujących się w sprzedaży kosmetyków utrzymywała w Polsce 93 perfumerie. Po wybuchu pandemii COVID-19 ich liczba została zredukowana do 88. Ten stan utrzymywał się przez dwa lata. Okazuje się, iż na koniec 2022 roku w naszym kraju mogliśmy odwiedzić już jedynie 85 salonów Sephora.

Wnioskujemy, iż zamknięte zostały perfumerie przynoszące najniższe zyski lub stratę. Te niepoprawiające rentowności sprzedaży, której poziom w zeszłym roku wyniósł 4,43 proc. (przy 30,9 mln PLN zysku netto). Jak udało nam się dowiedzieć, działania Sephora są zgodne z przyjętą strategią, której celem jest poprawa wyników finansowych.

Przeczytaj również: Kendall Jenner nową globalną ambasadorką L’Oreal Paris

Tegoroczne plany

Nie jest wykluczone, iż w 2023 roku zamknięte zostaną kolejne perfumerie. Jednym z założeń Sephora na najbliższe miesiące jest weryfikacja jednostek nierentownych. Ponadto francuska sieć za pośrednictwem wprowadzenia nowego programu lojalnościowego, nowych akcji marketingowych oraz reklamy w Internecie dąży do pozyskania nowych klientów, a tym samym wzrostu sprzedaży w kanałach perfumerii stacjonarnych i sklepie internetowym.

W osiągnięciu celu pomóc ma jej również optymalizacja asortymentu, wprowadzenie nowych narzędzi do diagnozy (Skin Diagnosis), odświeżenie metod płatności oraz dalszy rozwój marki własnej Sephora Collection w zakresie nowości produktowych. Tegoroczny plan uwzględnia także remont części salonów. W największym stopniu tyczy się on sklepów w Silesia Katowice i Rivierze Gdynia. Relokacja dotknie perfumerię w CH Wola Park w Warszawie. Dwanaście salonów czeka modernizacja oświetlenia, a osiem przebudowa zaplecza.

Czekamy na szczątkowe dane za bieżący kwartał. Między innymi one pomogą nam odpowiedzieć na pytanie, czy podjęte przez Sephora działania, faktycznie będą miały przełożenie na wypracowanie tegorocznych założeń.

Zdjęcia główne: Pexels

Przeczytaj również: Klarna robi krok w kierunku rentowności

Idź do oryginalnego materiału