Restauracje z szybkim jedzeniem na wakacyjnym zakręcie. Klientów rok do roku ubyło choćby dwucyfrowo

inowroclaw.info.pl 1 tydzień temu

Obserwacja zachowań blisko 3 mln konsumentów wykazała, iż rok do roku ogólnie uległ zmniejszeniu wakacyjny ruch w fast foodach. Tego typu restauracje straciły też klientów. Pizzerie zanotowały dwa dwucyfrowe spadki, a bary z kanapkami i daniami z kurczaka – dwa jednocyfrowe. Pozostałe parametry, takie jak czas pobytu w placówce czy średnia liczba wizyt, nieznacznie się zmieniły. Eksperci komentujący te dane zauważają, iż branża fast foodów wyraźnie traci na rzecz sieci handlowych. Konsumenci wolą kupować gotowe dania do podgrzania lub rozmrożenia w sklepach. Znawcy rynku wyjaśniają, iż powodem jest drożyzna w tego typu lokalach. I ostrzegają, iż ich straty mogą się pogłębiać, choćby jeżeli chwilowo poprawią swoje wyniki. Od czerwca do sierpnia br. spadł ruch w pizzeriach – rdr. o ponad 10%, a także w lokalach gastronomicznych oferujących kanapki i dania z kurczaka – rdr. o przeszło 3%. Tak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud. Analiza powstała na podstawie obserwacji zachowań blisko 3 mln konsumentów w największych w Polsce restauracjach typu fast food. Monitoringiem objęto ponad 1,8 tys. placówek (należących do sieci McDonald’s, KFC, Burger King, Max Burgers, Subway, Pizza Hut, Telepizza, MaxiPizz

Idź do oryginalnego materiału