Spotkanie poprowadziła Kaja Gołuchowska, a na scenie pojawiły się kobiety, które na co dzień inspirują i przełamują tabu - m.in. Magda Atkins, Martyna Grzenkowicz, Marta Lech-Maciejewska i Sonia Ziemba. Każda z nich podzieliła się nie tylko swoją historią zmagań z nowotworem lub wykrytymi zmianami, ale także refleksją o sile wspólnoty, znaczeniu otwartości oraz o tym, jak wsparcie i rozmowa mogą zmieniać sposób myślenia o zdrowieniu i kobiecości.

Druga część panelu była poświęcona rozmowie z prof. Janem Lubińskimi, ekspertem w dziedzinie onkologii i genetyki nowotworów, założycielem Międzynarodowego Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie, który podkreślił, jak ogromne znaczenie dla życia kobiet ma profilaktyka oraz wczesna diagnostyka w tej chwili dla nas dostępna. Profesor opowiedział też jakie postępy doskonałą medycyna przez ostatnie 30 lat. Panel edukacyjny stał się przestrzenią szczerej rozmowy o lęku, wstydzie, ale i nadziei - o tym, iż razem naprawdę jesteśmy odważniejsze.
Hasło globalne kampanii - „Pięknie Zjednoczeni w walce, by pokonać raka piersi” - w Polsce zyskuje dodatkowy, wyjątkowo bliski kontekst: „Razem odważniejsze”. Bo choć wiemy, iż regularne badania mogą uratować życie, często odkładamy je na później. Często towarzyszy nam wtedy strach i poczucie osamotnienia, dlatego tak ważne jest wsparcie innych kobiet, rozmowa i siostrzeństwo.

Tradycyjnie, kampanię wspierają specjalne produkty z Różową Wstążką przygotowane przez marki Estée Lauder, Clinique i Bobbi Brown. Zakup wybranych produktów oznaczonych Różową Wstążką pomaga wspierać Fundację „Piękniejsze Życie” oraz Międzynarodowe Centrum Chorób Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym. W tym roku do grona partnerów - obok Douglas, Sephora, PLL LOT, Medicover, WITTCHEN i Hotelu Raffles Europejski Warsaw - dołączyła marka L37, która stworzyła różowy brelok przypominający, iż profilaktyka powinna być codziennym nawykiem.

Rak piersi to wciąż najczęściej diagnozowany nowotwór u kobiet na świecie. Dlatego Estée Lauder Companies od ponad trzech dekad nie ustaje w misji edukowania, finansowania badań i wspierania kobiet. To właśnie Evelyn H. Lauder - współtwórczyni symbolu Różowej Wstążki - rozpoczęła globalną rozmowę o profilaktyce, przełamując tabu i dając kobietom na całym świecie odwagę do działania. Jej wizja, by połączyć piękno z misją ratowania życia, do dziś inspiruje miliony ludzi oraz partnerów zaangażowanych w kampanię. Dzięki jej determinacji do tej pory przekazano już ponad 144 miliony dolarów na badania, edukację i wsparcie medyczne.

Wydarzenie było nie tylko uroczystą inauguracją miesiąca świadomości raka piersi, ale przede wszystkim manifestem kobiecej solidarności. Podczas warszawskiego panelu przypomniano, iż siła kobiet tkwi w jedności i sprawczości - profilaktyka i troska o siebie zaczynają się od decyzji, którą podejmujemy same. To pierwszy krok, który może zmienić życie, a w takich wyborach kryje się prawdziwa odwaga. Spotkaniu towarzyszyła atmosfera wzajemnego wsparcia i inspiracji, udowadniając, iż razem kobiety mogą więcej.
#RazemOdważniejsze #CzasPokonaćRakaPiersi #BreastCareisSelfcare
Materiał promocyjny marki Estée Lauder.