Władze miasta w odpowiedzi na interpelację wskazują, iż al. Praw Kobiet, otwarta w październiku 2022 roku, była istotnym projektem, który znacząco odciążył ruch w okolicach Naramowic. Inwestycja obejmująca dwupoziomowy węzeł drogowy oraz trasę tramwajową nad ul. Lechicką przyczyniła się do zmniejszenia korków na ulicach Naramowickiej i sąsiednich. Szczególną rolę przypisuje się tramwajowi, który przejął część pasażerów i ułatwił poruszanie się komunikacją zbiorową.
Priorytet w organizacji ruchu na al. Praw Kobiet przyznano transportowi publicznemu, co oznacza, iż ruch pojazdów indywidualnych jest podporządkowany kursom tramwajów i autobusów. Dodatkowym wyzwaniem dla płynności ruchu są skrzyżowania ze światłami, które muszą obsługiwać także intensywny ruch poprzeczny i skrętny w godzinach szczytu. Jak podkreśla Urząd Miasta, chwilowe spiętrzenia ruchu na alei są trudne do całkowitego wyeliminowania.
Mimo zgłaszanych problemów miasto zwraca uwagę, iż organizacja ruchu w rejonie al. Praw Kobiet przyniosła wiele korzyści. Wzrosło bezpieczeństwo uczestników ruchu, poprawiła się płynność na sąsiadujących ulicach, a coraz więcej mieszkańców korzysta z transportu publicznego. Jednocześnie Urząd Miasta zastrzega, iż dalsze ulepszenia dla kierowców indywidualnych będą realizowane w miarę możliwości, ale muszą być zgodne z polityką zrównoważonego transportu, która promuje komunikację zbiorową i pieszą.
Centrum Sterowania Ruchem Zarządu Dróg Miejskich deklaruje stały monitoring ruchu na al. Praw Kobiet oraz analizę możliwości optymalizacji sygnalizacji świetlnej. Miasto zapowiada, iż będzie dążyło do znalezienia rozwiązań, które uwzględnią potrzeby różnych grup uczestników ruchu, z naciskiem na priorytetowe traktowanie transportu publicznego.
Choć wprowadzone zmiany na al. Praw Kobiet poprawiły warunki komunikacyjne w wielu miejscach Naramowic, radna Lisiecka-Pawełczak i mieszkańcy oczekują dalszych działań, które zmniejszą korki i usprawnią podróżowanie w tym rejonie.