Polscy przedsiębiorcy na targach branży wirtualnej w Japonii

bialyorzel24.com 2 miesięcy temu

W Tokio odbyły się targi branży wirtualnej – XR Fair Tokio. Wzięły w nich udział małe i średnie firmy z Dolnego Śląska. Stało się tak dzięki zorganizowanej przez samorząd woj. dolnośląskiego misji „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza”.

W Japonii swą ofertę prezentowali przedsiębiorcy z kilkudziesięciu krajów. Fot. https://www.xr-fair.jp

Polscy przedsiębiorcy byli na targach nielicznymi przedstawicielami zachodnich firm rozwijających wirtualną rzeczywistość w takich obszarach jak m.in.: produkcja, medycyna i opieka medyczna, budownictwo czy cyberbezpieczeństwo.

Piotr Kucharczyk, przedstawiciel Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, który odwiedził stoisko dolnośląskich przedsiębiorców, w rozmowie z PAP zwrócił uwagę na specyfikę kontaktów handlowych polskich firm z partnerami z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Polscy przedsiębiorcy, chcąc robić interesy w Japonii, muszą też z pewnością uzbroić się w cierpliwość, bo proces decyzyjny i negocjacje realizowane są tu dłużej niż w krajach zachodnich – powiedział Kucharczyk.

Jego zdaniem cierpliwość popłaca, ponieważ klient japoński jest lojalny. – Po nawiązaniu kontaktu i zdobyciu zaufania kooperacja na pewno będzie ponawiana przez japońskiego partnera – wskazał przedstawiciel PAIH. – Najwięcej kontraktów zawieranych jest w branży rolno-spożywczej. Hitem eksportowym jest polska mrożona wołowina – wymienił Kucharczyk.

To druga edycja projektu „Going Global – DDG” W pierwszej wzięło udział około 60 firm, które uczestniczyły w blisko 400 spotkaniach biznesowych w różnych częściach świata.

tom

Idź do oryginalnego materiału