Poł miliona połączeń. Taką liczbę telefonów odbierają rocznie operatorzy Centrum Powiadamiania Ratunkowego 112 w Gorzowie Wielkopolskim. W zespole pracują 42 osoby, a centrum działa całą dobę. Każdego dnia co 4 minuty dzwoni telefon. W ciągu doby jest ich ponad 1300.
Jak mówi Marta Dańków Berdowska, Kierownik Oddziału Centrum Powiadamiania Ratunkowego Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, połowa telefonów ma swoje uzasadnienie.
Jak dodaje Marta Dańków Berdowska, edukacja społeczeństwa sprawiła, iż jest coraz mniej połączeń skrajnie nieuzasadnionych. Jeszcze parę lat temu dzwoniący traktowali operatorów jak podręczną informację lub próbowali zamówić… pizzę. Dziś tego typu rozmów już nie ma. – Warto się zastanowić czy dana sytuacja powinna być zgłoszona pod numerem alarmowym – dodaje Berdowska.
Operatorzy podczas jednego dyżuru odbierają setki połączeń. Na zmianie pracują z kolegami w siedmioosobowych zespołach. Pani Małgorzata jest operatorem numeru 112 od 12 lat.
Podczas rozmowy z pracownikiem centrum powiadamiania ratunkowego 112 należy zachować spokój i rzeczowo odpowiadać na pytania. jeżeli wszyscy operatorzy pracują aktualnie na linii to osoba w potrzebie zostanie przekierowana do innego województwa.
Centrum Powiadamiania Ratunkowego 112 działa 10 lat.




![1 listopada nie pójdę na cmentarz. To smutne, co zrobiliśmy z tym świętem [FELIETON]](https://m.natemat.pl/5047702fb651171032d7e4aa2298537f,1920,1080,0,0.webp)







