Jak przygotować plan na Black Friday?
Black Friday co do zasady jest to piątek wypadający po Święcie Dziękczynienia. Jeszcze kilka lat temu największe promocje można było trafić właśnie tego dnia, jednak od pewnego czasu możemy zauważyć "rozciągnięcie" tej promocji na Black Week, a choćby Black Month, który trwa przez cały listopad. By nie zwariować w tym szale zakupowym, trzeba przygotować odpowiedni plan na Black Friday. W innym przypadku może się okazać, iż przepłacimy mimo "promocji", czy też kupimy coś, co jest nam kompletnie niepotrzebne.
Sprawdź również: Wyczyść tym ekran telewizora. Na długo pozbędziesz się kurzu i smug
Co w takim razie powinien zawierać taki plan? Przede wszystkim skupmy się na zakupach w trzech kategoriach:
- przedmioty drogie, na które przed obniżką nie było nas stać,
- rzeczy, które chcieliśmy kupić od dawna i czekaliśmy na promocję,
- świąteczne prezenty.
Warto oczywiście o zakupach pomyśleć odpowiednio wcześniej i zwracać uwagę na ceny, jakie obowiązywały już w październiku, a choćby we wrześniu. Z pomocą przychodzą nam również informacje o najniższej cenie z ostatnich 30 dni, które sklepy mają obowiązek podawać.
Sprawdź również: Jest najzdrowszym owocem na świecie. W Polsce rośnie na każdym kroku
Czego, a adekwatnie jak, nie kupować podczas Black Friday? Przede wszystkim nie powinniśmy podejmować pochopnych decyzji jedynie na podstawie informacji o wysokości obniżki w pierwszym lepszym sklepie. Sprawdźmy, ile ten sam produkt kosztuje w innym sklepie lub skorzystajmy z internetowej porównywarki cen. Przemyślmy również, czy dany przedmiot jest nam aktualnie naprawdę potrzebny (klasyczne przespanie się z decyzją) i czy kupując go, nie przekroczymy zbytnio budżetu, który ustaliliśmy na zakupy.
Sprawdź również: Dodaj łyżkę tego produktu do wody, a buraki ugotują się w błyskawicznym tempie
Co zrobić, jeżeli plan na Black Friday nie był idealny? Czyli jak to jest z tymi zwrotami
W przypadku zwrotów należy rozróżnić dwie sytuacje. Pierwsza z nich to kupno towaru stacjonarnie, a druga — przez internet. jeżeli dokonujemy zakupów w sklepie stacjonarnym, nie obowiązuje nas prawo do odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji przyjęcie zwracanego towaru jest jedynie dobrą wolą sprzedawcy. Zupełnie inaczej wygląda kwestia zwrotu towaru zakupionego online. W takim przypadku sprzedawca ma obowiązek jego przyjęcia w ciągu 14 dni od otrzymania przez klienta towaru. W niektórych przypadkach czas ten jest wydłużany do 30 dni, a choćby roku w szczególnych przypadkach.
Zobacz też:
Najlepszy dodatek do jesiennej herbaty. Cynamon i imbir przegrywa już na starcie
Nie wiesz, czy mięso jest świeże? Tak gwałtownie sprawdzisz to podczas zakupów
Męczy cię kaszel? Ten syrop z trzech składników gwałtownie przyniesie ulgę