W sprzedaży kawy wypijanej poza domem przeskoczyła Orlen i McDonald’s. Według raportu ARC Rynek i Opinia – w ostatnim miesiącu kupiło ją tam aż 38 proc. Polaków.PRZECZYTAJ: W Tomaszowie Lubelskim powstaje druga galeria handlowa. Najemcy już są, otwarcie w tym rokuNa drugim miejscu uplasowały się stacje Orlen i restauracje McDonald’s, które uzyskały po 37 proc. wskazań. To symboliczny, ale znaczący sygnał, iż sieć sklepów convenience zaczyna pełnić rolę codziennej kawiarni dla milionów osób.Takie miejsca oferują szybkość, dostępność i dobrą cenęWedług danych cytowanych przez „Rzeczpospolitą”, od stycznia do końca sierpnia Żabka sprzedała ponad 27 milionów kubków kawy, a w całym roku 2024 niemal 39 milionów. – Kawa staje się nie tylko napojem, ale i codziennym rytuałem, a klienci wybierają miejsca, które oferują szybkość, dostępność i przewidywalną cenę – ocenia dr Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia.PRZECZYTAJ TEŻ: Michał Kot: grał w III lidze, teraz wybrał Hetmana Zamość. Ma być jego "trampoliną"Eksperci podkreślają, iż na popularność Żabki wpływają zarówno gęsta sieć placówek, jak i stale rosnąca jakość oferty. W czasie, gdy ceny w kawiarniach systematycznie rosną, możliwość kupienia kawy w osiedlowym sklepie okazuje się nie tylko wygodna, ale i ekonomiczna. – Kawa to dziś jeden z najpopularniejszych produktów w ofercie Żabki, dlatego dbamy o to by spełniała najwyższe standardy jakości i smaku – podkreśla Marta Urbaniak, Director of Quality and Environmental Management Department, Żabka Polska, cytowana przez Portal Spożywczy.Ten trend w kolejnych latach może się jeszcze pogłębiać, a klasyczne kawiarnie, zwłaszcza sieciowe, muszą szukać nowych sposobów na przyciągnięcie lojalnych gości.NIE PRZEGAP: