Masz w domu taki kubek? GIS ostrzega przed zagrożeniem

upday.com 2 dni temu
Zdjęcie: Szklane kubki z serii PETER zagrażają zdrowiu


Główny Inspektorat Sanitarny wydał we wtorek ostrzeżenie dotyczące stwierdzenia wysokich poziomów migracji ołowiu i kadmu z obrzeża partii kubków. W opinii ekspertów taka ilość stwarza zagrożenie dla zdrowia. Produkt jest wycofywany ze sprzedaży.


Jak informuje GIS, w próbkach produktu badanego przez Państwową Inspekcję Sanitarną, stwierdzono wysokie poziomy migracji ołowiu i kadmu z obszaru obrzeża naczynia o widocznym w komunikacie wzorze.

"W opinii Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego prawdopodobne jest pobranie przez użytkowników przedmiotowych kubków szklanych ołowiu i kadmu w ilościach stwarzających istotne zagrożenie dla zdrowia" - wyjaśniono.

#Ostrzeżenie publiczne dotyczące wyrobu do kontaktu z żywnością: Stwierdzenie wysokich poziomów migracji ołowiu i kadmu z obrzeża kubkówhttps://t.co/ING0c4O2GS

— Główny Inspektorat Sanitarny (@GIS_gov) July 2, 2024

Chodzi o produkt:

Komplet 2 kubków termicznych z wzorem ziół z serii PETER marki ALLESKEN.

Numer partii: REF9-23.

Numer produktu: HTID8843.

Kod kreskowy: 5905204628843.

Dystrybutor w Polsce: MONDEX Anna i Jerzy Affek Spółka Jawna, ul. Towarowa 17, 10-416 Olsztyn.

Kubek wycofany ze sprzedaży

Produkt wycofany ze sprzedaży

GIS poinformował, iż artykuł został wycofany ze sprzedaży. Ponadto, w siedzibie firmy MONDEX na tablicy informacyjnej została wywieszona Informacja dla Klientów o zagrożeniach, jakie może wywoływać produkt oraz o możliwości zwrotu zakupionego artykułu.

Co więcej, organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej przy współpracy z dystrybutorem firmą MONDEX monitorują proces wycofania kwestionowanego produktu.

Na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie publikowane są ostrzeżenia dotyczące żywności lub wyrobów do kontaktu z żywnością.

Ogłoszenia te - jak podkreśla GIS - nie służą piętnowaniu przedsiębiorców, ale podjęciu natychmiastowych działań: zwrotu produktów do sklepu czy wycofania ich z asortymentu. Dzięki współpracy z firmami branży spożywczej można gwałtownie i skutecznie informować konsumentów o zagrożeniu.

PAP

Idź do oryginalnego materiału