
Minęła dekada, odkąd LG wydzieliło swoją ultra-premium markę SIGNATURE. Na targach CES 2026 Koreańczycy zamierzają uczcić ten jubileusz z pompą, prezentując nową linię sprzętów.
Tym razem jednak nie chodzi tylko o minimalistyczny design i złote detale. Do gry wchodzi „LG AI Core-Tech”, co oznacza, iż Twoja nowa lodówka będzie korzystać z dużych modeli językowych (LLM).
LG Electronics zapowiedziało premierę nowej odsłony swojej flagowej marki na targach w Las Vegas (6–9 stycznia 2026 r.). Nowa kolekcja ma łączyć charakterystyczną dla serii estetykę „Refined Minimal” z funkcjami, które do tej pory kojarzyliśmy raczej z chatbotami niż z AGD.

Lodówka, która przewiduje przyszłość (i robi listę zakupów)
Gwiazdą nowej oferty jest lodówka LG SIGNATURE. Producent wyposażył ją w funkcję konwersacyjnej AI opartej na modelach LLM. Oznacza to, iż interakcja z urządzeniem ma być bardziej naturalna – zamiast klikać w menu, będzie można po prostu „porozmawiać” o zawartości chłodziarki.
Ciekawie brzmi funkcja AI Fresh. System monitoruje nawyki domowników i potrafi prewencyjnie schłodzić wnętrze na dwie godziny przed przewidywanym otwarciem drzwi, by zminimalizować wahania temperatury. Z kolei technologia Smart InstaView z kamerą i funkcją ThinQ Food rozpoznaje produkty, sugeruje przepisy, a choćby podpowiada zamienniki brakujących składników. Wizualnym „bajerem” jest zastosowanie przezroczystego ekranu T-OLED, który gdy nikt nie zagląda do środka, może wyświetlać ozdobne grafiki.
Piekarnik dla influencerów
W nowym piekarniku LG SIGNATURE również nie zabrakło kamer i algorytmów. Funkcja Gourmet AI rozpoznaje ponad 85 potraw i sama dobiera parametry pieczenia. Z kolei AI Browning pilnuje idealnego stopnia wypieczenia (np. skórki chleba) i wysyła powiadomienie, gdy cel zostanie osiągnięty.
LG puściło też oczko w stronę miłośników mediów społecznościowych. Dzięki kamerze wewnątrz piekarnika, użytkownik może podglądać proces pieczenia na telefonie, a choćby wygenerować nagranie poklatkowe (timelapse), by błyskawicznie wrzucić je na Instagrama czy TikToka.

Trzy odcienie luksusu
Nowa linia stawia na personalizację wnętrz. Klienci będą mieli do wyboru trzy kolekcje: Seamless, Iconic oraz Tailored. Ma to pozwolić na idealne dopasowanie sprzętów do architektury kuchni. Aby podkreślić ekskluzywny charakter, stoisko LG na CES 2026 zostanie zaaranżowane we współpracy z włoską marką luksusowych mebli Poliform
Jeśli artykuł Luksus, który z Tobą porozmawia. LG SIGNATURE świętuje 10 lat i wprowadza generatywne AI do kuchni nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.











