"Kupuj, nie marnuj". Pokazała, co było w paczce za 8 zł. "Jeden kalafior tyle kosztuje"

kobieta.gazeta.pl 2 godzin temu
Marnowanie żywności to problem, z którym walczą również popularne markety. Wprowadzane przez nich rozwiązania pomagają chronić środowisko i portfele klientów. Lidl testuje paczki-niespodzianki, a inne sieci już od jakiegoś czasu sięgają po podobne sposoby.
Sklepy coraz chętniej biorą udział w akcjach, dzięki którym zapobiegają marnowaniu żywności i szukają nowych sposobów, by do współpracy zachęcać też konsumentów. Przykładem może być sieć Lidl, która jakiś czas temu zaczęła testować paczki-niespodzianki. To, co można znaleźć w środku, pokazała na Instagramie Milena Kafka.

REKLAMA







Zobacz wideo "Pieniądze dają poczucie bezpieczeństwa". Joanna Przetakiewicz w "Z bliska"



Co można zrobić, żeby nie marnować żywności? Lidl przygotowuje paczki
Milena jak na razie kupiła dwie torby. Każda z nich wyceniona została przez Lidla na 8 zł.
Uratowałam całą torbę warzyw i serio, to się opłaca
- zaznaczyła w opisie. W pierwszej kupionej torbie "Kupuj, nie marnuj" znalazła m.in.: papryki, pęczek koperku i kalafiory. Były tam również ziemniaki (2,5 kg). - Jeden kalafior z półki kosztuje 8 zł - zwróciła uwagę na filmie. Co trafiło się w drugiej torbie? Tym razem były to banany, pomidory koktajlowe, woreczek z czterema awokado, por, nać pietruszki, cytryna i ponownie worek ziemniaków.






To świetne rozwiązanie, aby nie marnować produktów.
Fajna akcja, nic się nie marnuje i można kupić taniej
- zwracają uwagę internauci w komentarzach. Polowanie na przecenione torby owoców i warzyw to więc sposób nie tylko na uratowanie żywności przed śmietnikiem, ale także codzienne oszczędności. Poza owocami i warzywami sieć regularnie w ramach akcji "Kupuję, nie marnuję" przecenia produkty z krótkim terminem ważności (poznasz je po charakterystycznej pomarańczowej naklejce), a po określonej godzinie przecenia również pieczywo (od rana) oraz słodkie i słone przekąski (zwykle po 21). Lidl nie jest jednak jedynym sklepem, który w podobny sposób wspiera środowisko i portfele swoich klientów.


Aplikacje do niemarnowania jedzenia to nie koniec. Te sklepy też zachęcają do ratowania
Wybrane sklepy z sieci Biedronka już od jakiegoś czasu wystawiają paczki z towarami z krótką datą ważności oraz owocami i warzywami za pośrednictwem aplikacji Too Good To Go. W ramach niemarnowania żywności trafiają tam też paczki z pieczywem. Zawartość jest losowa, zamawiający nie ma więc pewności, co uda mu się kupić.



W aplikacjach Foodsi i Too Good To Go znaleźć też można inne markety i sklepy, m.in. Carrefour, Auchan i Żabka, a także cukiernie, piekarnie, restauracje. Poza tym na zakupach w wielu sklepach sieci Carrefour, Netto i Kaufland warto szukać specjalnie oznaczonych półek albo miejsc w lodówkach, w których wystawiane są przeceniane towary, od owoców i warzyw przez pieczywo po jogurty, ryby, produkty mięsne, gotowe dania i przekąski.
Idź do oryginalnego materiału