Koniec ery wakacji w kraju? Google: Hiszpania nowym liderem, all inclusive rośnie w siłę

imagazine.pl 6 godzin temu

Dane z wyszukiwarki Google na początek sezonu wakacyjnego 2025 pokazują historyczną zmianę w preferencjach turystycznych Polek i Polaków.

Po raz pierwszy zagraniczne kierunki podróży są wyszukiwane częściej niż krajowe destynacje. W tym roku za 51% zapytań o wyjazdy odpowiadają kierunki zagraniczne, podczas gdy te w Polsce stanowią 49%. To odwrócenie trendu z poprzednich lat, kiedy to dominował wypoczynek w kraju. Równocześnie Polacy znacznie częściej poszukują komfortu, o czym świadczy wzrost zapytań o wyjazdy „all inclusive” o ponad jedną trzecią.

Niezmiennie w czołówce najchętniej wyszukiwanych państw znajdują się Hiszpania, Włochy i Grecja. W tym roku nastąpiła jednak istotna zmiana na podium – Hiszpania wyprzedziła Włochy, które były liderem w 2024 roku, i stała się najpopularniejszym kierunkiem.

W pierwszej dziesiątce ogólnych wyszukiwań znalazły się także Turcja, Chorwacja, Stany Zjednoczone, Niemcy, Francja, Wielka Brytania i Czechy. Wśród miast najczęściej wyszukiwaną trójkę, podobnie jak rok temu, tworzą Barcelona, Rzym i Paryż. Ciekawostką jest pojawienie się Dubaju, który po raz pierwszy wszedł do top 10, zajmując 8. pozycję.

Tegoroczne dane wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania formułą wypoczynku all inclusive. Liczba wyszukiwań tej frazy w czerwcu 2025 roku wzrosła o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Pokazuje to, iż na urlopie poszukujemy przede wszystkim komfortu i szerokiego pakietu udogodnień.

Najczęściej tego typu ofert szukamy w kontekście wyjazdów do Grecji, Chorwacji i Turcji. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się także wyjazdy typu last minute, gdzie królują Turcja, Egipt i Grecja.

Jeśli chodzi o dalekie i egzotyczne podróże, na czele najczęściej wyszukiwanych państw pozostają Stany Zjednoczone. Za nimi plasują się Zjednoczone Emiraty Arabskie, Tajlandia, Japonia i Kanada. Biorąc pod uwagę typowo wakacyjne frazy, w czołówce egzotycznych kierunków znalazły się Zanzibar, Tajlandia i Malediwy. Po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce pojawiły się Seszele, które zanotowały wzrost popularności aż o 37% rok do roku.

Pamiętajcie, iż o ciekawych podróżach przeczytacie w każdym wydaniu iMagazine

iMagazine 7/2025 – Le Mans, Kubica, WWDC 2025 i Liquid Glass

Jeśli artykuł Koniec ery wakacji w kraju? Google: Hiszpania nowym liderem, all inclusive rośnie w siłę nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału