Jeśli liczy się komfort i bagażnik, to nie ma lepszego SUV-a dla rodziny. Hyundai ulepszył go we wszystkim i obniżył cenę

wrc.net.pl 2 godzin temu

W ofercie marki Hyundai przestronny Santa Fe to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli. Przestronny, dobrze wyposażony i wydajny duży SUV przyciąga już samym projektem nadwozia. Testy modelu w Rumunii pozwoliły nam zobaczyć, iż jeździ tak samo efektownie, jak wygląda. Teraz ulepszony zasługuje na najwyższe noty w relacji jakości i ceny.

Mocniejszy i wydajniejszy Santa Fe udowadnia, iż premium nie wymaga wielkich pieniędzy

Jako jedni z pierwszych mogliśmy oglądać nowego SUV-a Hyundaia podczas premiery w styczniu 2024. Wówczas i w tej chwili wiele się mówi na temat pudełkowatego wyglądu koreańskiego SUV-a. Prawda jest taka, iż słuszne gabaryty to wielki atut tego samochodu. Kabina Santa Fe jest bardzo przestronna, dobrze wyposażona i stanowi uosobienie wszystkiego, co wiąże się z intuicyjną technologią marki. Klienci jednak nie omieszkali zwrócić uwagi na jeden bardzo istotny aspekt tego największego spalinowego modelu Hyundaia- moc.

Teraz SUV, który waży blisko 2 tony bez obciążenia i może przewozić choćby 7 pasażerów, ma moc 239 KM, a nie 215 KM. Słuchajac uwag klientów i dealerów producent wprowadza wzmocnienie hybrydowego silnika 1.6 T-GDI w modelu Santa Fe i proponuje nam wersje z napędem na przednie i wszystkie koła, zwiększając osiągi SUV-a.

W rezultacie w zależności od wersji rozpędza się on do setki w 9 lub 9,2 sekundy zadowalając się zużyciem paliwa odpowiednio na poziomie 6,8-6,6 l lub 7,1-7,2 l/100 km. Ważne ulepszenia pod względem osiągów Santa Fe nie są jedyne, jakie wprowadza Hyundai.

Ulepszony Santa Fe uwzględnia zwiększoną do 2000 kg masę przyczepy, foto: materiały prasowe producenta

Ulepszony Hyundai Santa Fe staje się najlepszą opcją do podróżowania bez ograniczeń

Jeśli szukasz przestronnego, komfortowego i bogato wyposażonego SUV-a rodzinnego o dobrych osiągach i umiarkowanym zużyciu paliwa, to warto postawić na Santa Fe. Znacząca poprawa osiągów samoładującej się hybrydy cieszy, ale fanów rodzinnego podróżowania ucieszy jeszcze jeden istotny aspekt.

Hyundai proponuje teraz wersję uwzględniającą zwiększoną masę przyczepy z 1110 do 2000 kg. Do Polski jeszcze nie dotarła, ale fakt, iż znajdziemy ją już w niemieckim konfiguratorze, pozwala nam sądzić, iż nie trzeba będzie na nią długo czekać. To niewątpliwie cecha, która stanowi istotną zaletę dla miłośników podróżowania i kempingów. Zwłaszcza iż różnica w cenie między „starym” Santa Fe o mocy 215 KM, a nowym nie jest duża.

Ulepszenia dużego, rodzinnego SUV-a na miarę premium objęły także kwestię wyposażenia. Na rynku niemieckim model uwzględnia dwa poziomy wyposażenia Signature i Blackline. Oba uwzględniają teraz znacznie więcej elementów w standardzie np. cyfrowy kluczyk. SUV-a można sobie także zamawiać w nowych kolorach nadwozia.

fot. Hyundai

Podsumowanie

Biorąc pod uwagę, iż mamy tu do czynienia z mistrzem zagospodarowania przestrzeni i jakością wykonania na miarę premium, ulepszony SUV ze zniżką 10 000 zł w polskim katalogu już teraz nie ma wielu rywali.

Marka Hyundai znana jest z solidności i trwałości, a Santa Fe plasuje się wysoko pod względem niezawodności w swoim segmencie. W tej mocno niedocenianej i krytykowanej pudełkowatej bryle kryje się wyjątkowa funkcjonalność i komfort pasażerów tylnej kanapy. Wszyscy mają niesamowicie dużo miejsca nad głową i na nogi, a bagażnik imponuje choćby 2032 litrami powierzchni. To w perspektywie wielogodzinnych podróży niezależnie od zajmowanego miejsca stanowi ogromny atut, który w relacji do ceny stawia Santa Fe powyżej wielu rywali.

foto: M.Hajduk/ redakcja
Idź do oryginalnego materiału