Jak unikać kar od Google? Najlepsze praktyki SEO!

mylomza.pl 1 tydzień temu
Google nie rozdaje kar z kapelusza. Kary algorytmiczne i manualne nakładane są za konkretne działania – często nieświadome błędy lub niską jakość techniczną. A to wszystko ma wpływ na widoczność, ruch, wyniki finansowe. jeżeli Twoja strona „zniknęła” z wyników albo nagle spadła z drugiej na dziesiątą stronę – jest duża szansa, iż coś poszło nie tak. Algorytmy Google i kary – zrozum, z czym masz do czynienia

Zanim zaczniesz panikować, warto zrozumieć, co Google uznaje za przewinienie. Google aktualizuje swoje algorytmy kilkaset razy w roku. Niektóre zmiany są małe i ledwo zauważalne, inne – jak Google Helpful Content Update czy SpamBrain – potrafią przewrócić całą strategię do góry nogami.

Mamy dwa główne typy kar:


algorytmiczne – nakładane automatycznie na podstawie działania algorytmów (np. za nienaturalne linki, zduplikowaną treść, keyword stuffing);
manualne – przyznawane przez pracowników Google po weryfikacji zgłoszenia lub własnych analizach (np. za manipulowanie linkami, ukrytą
Idź do oryginalnego materiału