Jak naprawić błąd 503 w aplikacji WordPress?

zenbox.pl 2 miesięcy temu

Błąd 503 (Service Unavailable) informuje o tym, iż serwer jest tymczasowo niedostępny i nie może obsłużyć żądania. zwykle taki błąd występuje w przypadku gdy serwer jest przeciążony lub brakuje mu dostępnych zasobów. W tym artykule dowiesz się jak skutecznie rozwiązać ten problem.

Możliwych przyczyn wystąpienia błędu 503 jest wiele. Dlatego też w pierwszej kolejności niezbędne będzie ustalenie źródła problemu, a następnie jego wyeliminowanie. W tym celu wykonaj poniższej kroki.

Sprawdź dostępną powierzchnię www oraz zużycie limitu plików

Całkowite zużycie powierzchni www czy też wykorzystanie limitu plików spowoduje brak możliwości tworzenia nowych plików. W rezultacie może wystąpić błąd 503. Bezpośrednio po zalogowaniu do Panelu Klienta możesz sprawdzić czy limity te nie są całkowicie wykorzystane. jeżeli tak jest, niezbędne będzie zwolnienie dostępnej powierzchni www i/lub usunięcie części plików. Alternatywnym rozwiązaniem jest zakup większej powierzchni www lub zwiększenie limitu plików. W tym celu skontaktuj się z nami.

Zwiększ limit pamięci

Zbyt niski limit pamięci, również może być przyczyną wystąpienia błędu 503. Limit ten możesz zwiększyć na dwa sposoby. Dodając odpowiednią dyrektywę do pliku .htaccess lub wp-config.php. W celu wykonania tej operacji przeprowadź poniższe działania.

1. Zaloguj się do Panelu Klienta, a następnie przejdź do zakładki Hosting -> Manager plików.

2. Przejdź do katalogu instalacji WordPressa. Domyślnie jest to /domains/przykładowa_domena.pl/public_html lub /domains/przykładowa_domena.pl/public_html/subdomena.

3. Kliknij w Edytuj obok pliku .htaccess.

4. Dodaj poniższy kod na samym początku pliku.

php_value memory_limit 1024M

Następnie kliknij w przycisk Zapisz jako, aby zapisać zmiany.

5. Kliknij w Edytuj obok pliku wp-config.php. Następnie sprawdź czy nie posiadasz tam kodu, zgodnego z poniższym przykładem.

define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

Jeśli nie, nie musisz nic więcej robić. W przeciwnym wypadku usuń ten kod lub zwiększ wartość pamięci do 1024MB. Wówczas kod powinien wyglądać tak jak poniżej.

define('WP_MEMORY_LIMIT', '1024M');

Następnie kliknij w przycisk Zapisz jako, aby zapisać zmiany.

6. Po wprowadzeniu zmian, sprawdź czy problem ustąpił.

Sprawdź czy strony nie odwiedza nadmierna ilość botów

Duża ilość odwiedzin strony przez boty może doprowadzić do nadmiernego zużycia zasobów i w rezultacie wystąpienia błędu 503. W celu dokonania weryfikacji wykonaj poniższe kroki.

1. Zaloguj się do Panelu Klienta i przejdź do zakładki Zaawansowane -> Logi serwera. Następnie wybierz domenę, której dotyczy problem.

2. Kliknij w Pełne logi Apache’a.

3. Zapoznaj się z dostępnymi logami i sprawdź czy nie ma tam nadmiernej liczby odwiedzin przez boty. jeżeli widzisz, iż takich wizyt są setki czy tysiące, może to być źródłem problemu.

1.2.3.4 - - [10/Sep/2024:10:28:37 +0200] "GET /robots.txt HTTP/1.1" 200 650 "-" "Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)" US -

Przykładowy log wizyty Googlebot’a.

4. Wizyty botów są zwykle wykonywane zza granicy, zatem rozwiązaniem w tym przypadku może być tymczasowe zablokowanie dostępu do strony dla wizyt spoza Polski.

Tymczasowo wyłącz wszystkie wtyczki

Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie pomogło, spróbuj tymczasowo wyłączyć wszystkie wtyczki i sprawdź czy problem ustąpił.

Wtyczki możesz wyłączyć w Panelu Klienta, w zakładce Hosting -> Manager plików. W tym celu zmień nazwę katalogu plugins na inną (np. plugins.old). Katalog ten domyślnie znajduje się w lokalizacji /domains/przykładowa_domena.pl/public_html/wp-content lub /domains/przykładowa_domena.pl/public_html/subdomena/wp-content/. Możesz także wewnątrz katalogu plugins zmienić nazwy katalogów poszczególnych wtyczek, aby dokonać ich wyłączenia pojedynczo.

Uwaga! W przypadku niektórych wtyczek, wyłączenie i włączenie może spowodować konieczność ich ponownej konfiguracji.

Tymczasowo odłącz motyw

Jeśli podejrzewasz, iż problem powoduje motyw, spróbuj tymczasowo zmienić nazwę katalogu themes w lokalizacji /domains/przykładowa_domena.pl/public_html/wp-content lub /domains/przykładowa_domena.pl/public_html/subdomena/wp-content/ na inną (np. themes.old).

Przywróć kopię zapasową sprzed wystąpienia problemu

Jeżeli żadna zmiana nie pomogła, a strona nie odnotowuje nadmiernego ruchu, możesz rozważyć przywrócenie kopii zapasowej WordPressa do czasu sprzed wystąpienia problemu.

Podsumowanie

Błąd 503 może wynikać z wielu różnych przyczyn. Kluczem do jego rozwiązania jest odnalezienie źródła problemu. Przedstawione w tym artykule działania pomogą Ci je znaleźć i skutecznie usunąć. Pamiętaj, iż w razie problemów, zawsze możesz się z nami skontaktować.

Idź do oryginalnego materiału