Hołd dla „bałtyckiego złota”. Światowa marka stworzyła kolekcję inspirowaną Polską!

viva.pl 4 godzin temu
Zdjęcie: mat. prasowe


Bursztyn – od wieków uznawany za symbol słońca, światła i uzdrawiającej energii – powraca w wielkim stylu. Hiszpańska marka TOUS stworzyła kolekcję biżuterii „Soul of Amber”, inspirowaną Polską i jej najbardziej rozpoznawalnym kamieniem. To projekt, który łączy tradycję z nowoczesnym designem i przypomina, iż moda ma dziś także emocjonalny wymiar.

Bursztyn – od pamiątki znad morza po symbol stylu

Jeszcze niedawno kojarzył się głównie z wakacyjnymi straganami nad Bałtykiem, dziś wraca w zupełnie nowym kontekście – jako materiał, po który sięgają światowi projektanci. Współczesna biżuteria z bursztynem zyskuje minimalistyczną formę, a jej naturalne odcienie – od miodowych po głębokie koniakowe – idealnie wpisują się w trend „quiet luxury”, w którym liczy się autentyczność, rzemiosło i dyskretne piękno.To właśnie w takim duchu powstała kolekcja „Soul of Amber” marki TOUS – pierwsza linia biżuterii hiszpańskiego domu, inspirowana Polską i jej bursztynowym dziedzictwem.

„Soul of Amber” – światło uwięzione w czasie

Twórcy TOUS opisują tę kolekcję jako „hołd dla światła”. Bursztyn, powstały miliony lat temu z żywicy drzew, symbolizuje w niej trwałość, ciepło i siłę natury. W projektach z kolekcji można odnaleźć subtelną symbolikę – światło uwięzione w kamieniu staje się metaforą emocji i wspomnień.

W linii znalazły się kolczyki, nausznica, bransoletka i zawieszki wykonane z bursztynu oraz srebra vermeil. Ich forma jest prosta, współczesna, pozbawiona nadmiaru – dzięki temu klasyczny materiał zyskał nowoczesne oblicze. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych motywów jest reinterpretacja kultowego misia Bold Bear, symbolu marki, która w tym roku obchodzi 40-lecie istnienia.

„Soul of Amber” jest dostępna od 16 października w salonach TOUS w całej Polsce oraz online.

Polska inspiracja w międzynarodowym wydaniu

Jak podkreśla Magdalena Siegal, Marketing and Communication Manager TOUS, Polska zajmuje wyjątkowe miejsce w historii marki. – To jeden z naszych kluczowych rynków, ale także źródło inspiracji. Bursztyn doskonale odzwierciedla ducha TOUS – ciepło, autentyczność i euforia życia – mówi przedstawicielka marki.

Kolekcja „Soul of Amber” jest więc nie tylko projektem biżuteryjnym, ale też symbolicznie oddaje relację między hiszpańskim domem jubilerskim a polską kulturą. To ukłon w stronę lokalnego rzemiosła i surowców, które przez lata były wizytówką nadbałtyckiego regionu.

Kamienie znów w modzie

Powrót bursztynu to część szerszego zjawiska – renesansu kamieni naturalnych w biżuterii. Po okresie dominacji srebra i złota w czystej postaci, projektanci coraz chętniej sięgają po materiały organiczne: agat, perły, turmalin czy właśnie bursztyn. Współczesne kolekcje łączą szlachetność z niedoskonałością natury, a każdy kamień staje się unikalnym elementem opowieści o indywidualności.

W świecie, w którym coraz częściej szukamy sensu i emocji także w modzie, takie projekty nabierają znaczenia. Biżuteria przestaje być tylko ozdobą – staje się osobistym talizmanem, sposobem na wyrażenie siebie i własnych korzeni.

Idź do oryginalnego materiału