Grupy branżowe pozywają FTC, aby zaprzestała stosowania zasady „kliknij, aby anulować”.

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Trzy grupy branżowe pozywają, aby uniemożliwić Federalnej Komisji Handlu (FTC) egzekwowanie nowej zasady „Kliknij, aby anulować”, która wymaga od firm łatwe anulowanie subskrypcji, według Reutera. I tak, to dokładnie ten, kogo można się spodziewać.

Kliknij, aby anulować, rozwija Zasada opcji negatywnej zakazanie firmom zmuszania klientów do rezygnacji z usług przy użyciu metody innej niż ta, w której się zarejestrowali. jeżeli więc rejestrujesz się przez Internet, musisz mieć możliwość anulowania rezerwacji online, zamiast dzwonić na infolinię pomocy, pisać list lub pojawiać się osobiście. Większość aspektów tej reguły, zakładając, iż nie zostanie zablokowana, wejdzie w życie 180 dni od jej wpisania do Rejestru Federalnego.

Jest to „arbitralne, kapryśne i nadużycie dyskrecji” – twierdzą Stowarzyszenie Internetu i Telewizji, Stowarzyszenie Bezpieczeństwa Elektronicznego i Biuro Reklamy Interaktywnej w swojej skardze złożonej dzisiaj do Sądu Apelacyjnego Piątego Okręgu Stanów Zjednoczonych. Grupy – których wiele firm członkowskich czerpie korzyści z subskrypcji, które są łatwe do rozpoczęcia i trudniejsze do zakończenia – argumentują, iż FTC próbuje „regulować umowy konsumenckie dla wszystkich firm we wszystkich branżach i we wszystkich sektorach gospodarki”.

Rzeczywiście, zasada dotyczy każdej automatycznie odnawianej subskrypcji, niezależnie od tego, czy jest to członkostwo w siłowni, czy Amazon Prime, w tym bezpłatne wersje próbne lub plany, które zapewniają łatwe do przyrządzenia obiady. Horror!



Source link

Idź do oryginalnego materiału