DK28 połączy Sanok z drogą ekspresową S19

inzynieria.com 2 tygodni temu

Kryteria oceny obejmują cenę (60%), doświadczenie głównego projektanta drogowego (20%), zespołów geologicznego (10%) i środowiskowego (10%).

Zestawienie ofert przetargowych:

  • Multiconsult Polska – 7,98 mln zł,
  • Sweco Polska – 8,29  mln zł,
  • Konsorcjum firm Infra – Centrum Doradztwa i Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu – 9,35  mln zł,
  • Promost Consulting – 10,59  mln zł,
  • Databout – 10,90  mln zł,
  • Konsorcjum firm MP i MRPB – 11,52  mln zł.

Wybrany wykonawca opracuje studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) i przygotuje materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).

Nowy odcinek drogi krajowej nr 28 będzie liczyć 6 km, ominie Długie, Pisarowce i Nowosielce. Dodatkowo rozbudowany zostanie odcinek DK28 w miejscowościach Czerteż oraz Zabłotce o długości 2 km.

DK28 pozwala na dojazd do przejść granicznych południowo-wschodniej części kraju (Korczowa, Medyka, Krościenko) łączących Unię Europejską z Ukrainą. Na odcinku Długie–Sanok przebiega głównie przez tereny zwartej zabudowy, z licznymi skrzyżowaniami, przejściami dla pieszych, a także zjazdami do nieruchomości. W Pisarowcach przecina linię kolejową nr 108 Stróże–Krościenko skrzyżowaniem jednopoziomowym. Wszystko to utrudnia ruch pojazdów.

Nowy przebieg DK28 połączy obwodnicę Sanoka z przygotowywaną drogą obwodową Miejsca Piastowego, częścią drogi ekspresowej S19. Zaplanowano dwujezdniową trasę klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) na odcinku Krosno–Sanok. Ma to usprawnić ruch tranzytowy i turystyczny.

Przeczytaj także: Zakopianka. Rozbudowa odcinka i budowa tunelu pod Krakowem

Idź do oryginalnego materiału