Kryteria oceny obejmują cenę (60%), doświadczenie głównego projektanta drogowego (20%), zespołów geologicznego (10%) i środowiskowego (10%).
Zestawienie ofert przetargowych:
- Multiconsult Polska – 7,98 mln zł,
- Sweco Polska – 8,29 mln zł,
- Konsorcjum firm Infra – Centrum Doradztwa i Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu – 9,35 mln zł,
- Promost Consulting – 10,59 mln zł,
- Databout – 10,90 mln zł,
- Konsorcjum firm MP i MRPB – 11,52 mln zł.
Wybrany wykonawca opracuje studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) i przygotuje materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
Nowy odcinek drogi krajowej nr 28 będzie liczyć 6 km, ominie Długie, Pisarowce i Nowosielce. Dodatkowo rozbudowany zostanie odcinek DK28 w miejscowościach Czerteż oraz Zabłotce o długości 2 km.
DK28 pozwala na dojazd do przejść granicznych południowo-wschodniej części kraju (Korczowa, Medyka, Krościenko) łączących Unię Europejską z Ukrainą. Na odcinku Długie–Sanok przebiega głównie przez tereny zwartej zabudowy, z licznymi skrzyżowaniami, przejściami dla pieszych, a także zjazdami do nieruchomości. W Pisarowcach przecina linię kolejową nr 108 Stróże–Krościenko skrzyżowaniem jednopoziomowym. Wszystko to utrudnia ruch pojazdów.
Nowy przebieg DK28 połączy obwodnicę Sanoka z przygotowywaną drogą obwodową Miejsca Piastowego, częścią drogi ekspresowej S19. Zaplanowano dwujezdniową trasę klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) na odcinku Krosno–Sanok. Ma to usprawnić ruch tranzytowy i turystyczny.
Przeczytaj także: Zakopianka. Rozbudowa odcinka i budowa tunelu pod Krakowem