Bolt wybiera algorytm TomTom Traffic do usługi przewozów i dostaw jedzenia na całym świecie

imagazine.pl 2 dni temu

Firma TomTom ogłosiła, iż Bolt, działający także w Polsce operator przewozów pasażerskich oraz usług kurierskich dotyczących żywności, wybrał dane o ruchu drogowym TomTom, aby zasilić swoje globalne trasy przewozów i dostaw żywności.

Bolt działa w ponad 500 miastach w Europie i Afryce, obsługując ponad 150 milionów klientów na całym świecie. Tego typu działalność wymaga odpowiedniej wydajności operacyjnej, a ta z kolei wymaga używania adekwatnych narzędzi do optymalizacji tras.

Te dostarczane przez TomTom mają zepewnić kierowcom i kurierom korzystającym z platformy dokładną znajomość lokalizacji swoich klientów i dotarcie do nich na czas. Bolt wybrał TomTom w celu poprawy dokładności czasów podróży i szacowanych czasów przybycia (ETA) dla wszystkich przejazdu. Firma wykorzysta informacje o ruchu drogowym, które są oparte na anonimowych danych o prędkości z ponad 600 milionów podłączonych urządzeń dziennie i miliardów przejechanych kilometrów.

Nowy TomTom GO Camper Max – coś dla miłośników caravaningu

Dane TomTom w czasie rzeczywistym umożliwiają algorytmowi routingu Bolt dokładne obliczenie czasu dla wszystkich przejazdu oraz optymalizację tras dla milionów podróży, wykonywanych codziennie przez kierowców i partnerów dostawczych. Ostatecznie skutkuje to bardziej wydajnym zarządzaniem czasem partnerów, a tym samym ich lepszym wynagrodzeniem. Ponadto, ponieważ produkty TomTom dobrze integrują się z istniejącą technologią routingu Bolt, firma może efektywniej wykorzystywać swoje zasoby.

„Z niecierpliwością czekamy na współpracę z TomTom i wykorzystanie ich rozwiązania w zakresie ruchu drogowego. Poprawi to doświadczenie kierowców, kurierów i klientów na platformie Bolt na całym świecie”, powiedział Markus Zimmermann, Head of Platform, Bolt. „Jak dotąd zaobserwowaliśmy niezwykłe wyniki korzystania z usługi TomTom Traffic. Działalność firmy Bolt opiera się na dokładnych szacunkach, a dzięki danym TomTom zaobserwowaliśmy choćby 15% poprawę szacunków czasu podróży, co przełożyło się na większe zyski partnerów, a także lepszą jakość usług oraz niezawodność dla kierowców i pasażerów Bolt”.

„Jesteśmy dumni, iż możemy wspierać działalność Bolt, dzięki naszemu najlepszemu w swojej klasie produktowi – Traffic”, powiedział Mike Schoofs, Chief Revenue Officer, TomTom. „Dzięki firmie Bolt, która wnosi do naszych danych lokalną wiedzę na temat wydarzeń i utrudnień, możemy wykorzystać te informacje od naszych partnerów, aby dostarczać wysokiej jakości, wiarygodne dane o lokalizacji oraz ruchu drogowym. Zapewniają one lepsze doświadczenia klientów końcowych i zwiększoną wydajność operacyjną”.

Jest szansa, iż w niedalekiej przyszłości, zamówiony obiad via Bolt Food, czy też zamówiony kierowca Bolt, będą niemal zawsze docierać na czas.

Qualcomm wybrał TomTom na dostawcę danych i API do platformy Qualcomm Aware

Idź do oryginalnego materiału