36-latka straciła pieniądze próbując sprzedać sukienkę

naszamlawa.pl 9 godzin temu

Kolejna ofiara oszustwa na platformie handlowej. 36-latka straciła pieniądze, próbując sprzedać sukienkę dzięki jednej z platform internetowych. Oszuści, wykorzystując różne metody, próbują wyłudzić pieniądze od nieświadomych ofiar. Jak się uchronić przed stratą pieniędzy?

Jak doszło do oszustwa?

36-letnia mieszkanka powiatu płońskiego wystawiła na sprzedaż sukienkę na jednym z popularnych portali handlowych. Niedługo po tym skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem. W wiadomości kupująca zapytała, czy sprzedająca otrzymała już link potwierdzający wpłatę. Kobieta, sprawdzając swoją skrzynkę e-mailową, znalazła wiadomość informującą o dokonanej płatności. Wiadomość zawierała również przycisk, który miał umożliwić jej odebranie pieniędzy. Po jego kliknięciu 36-latka została przekierowana na stronę, gdzie miała podać swoje dane, w tym imię, nazwisko, numer karty bankowej oraz saldo konta. Następnie pojawił się komunikat, iż w ciągu 30 minut skontaktuje się z nią konsultant.

Fałszywa konsultantka

Po kilkunastu minutach do 36-latki zadzwoniła kobieta, podająca się za przedstawicielkę platformy handlowej. Mówiła z wyraźnym wschodnim akcentem i twierdziła, iż musi przeprowadzić autoryzację transakcji. W pewnym momencie kobieta zauważyła, iż z jej konta zniknęło ponad 2000 zł. Fałszywa konsultantka natychmiast zakończyła rozmowę.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania transakcji w Internecie. Przede wszystkim należy dokładnie zapoznać się z regulaminem danej platformy oraz procedurami bezpiecznej sprzedaży i zakupu. Nie należy klikać w podejrzane linki i podawać swoich danych osobowych oraz danych do logowania na konta bankowe. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z policją.

Jak uniknąć oszustwa?

  • Nie klikaj w linki otrzymane w wiadomościach e-mail lub SMS od nieznanych nadawców.
  • Zawsze sprawdzaj adres strony internetowej, na którą jesteś przekierowywany.
  • Nie podawaj żadnych danych bankowych, zwłaszcza numeru karty, loginu i hasła do bankowości internetowej.
  • Konsultanci prawdziwych platform sprzedażowych nigdy nie proszą o autoryzację transakcji poza oficjalnym systemem.
  • Skontaktuj się bezpośrednio z bankiem w przypadku podejrzenia oszustwa.
  • Zapoznaj się z regulaminem platformy handlowej i poświęć kilka minut na sprawdzenie, jak krok po kroku powinny wyglądać transakcje kupna – sprzedaży, dokonywane za jej pośrednictwem.
Idź do oryginalnego materiału