W trakcie kontroli pracownicy Wydziału Zarządzania i Ewidencji Dróg oraz Wydziału Przestrzeni Publicznej i Estetyki wraz ze strażnikami miejskimi dokładnie monitorowali, czy reklamy, towary lub stoliki są ustawiane zgodnie z przepisami. W przypadkach braku odpowiednich zezwoleń, przedsiębiorcy byli informowani o koniecznych krokach do legalizacji zajęcia chodnika. Wręczano im ulotki zawierające wszystkie niezbędne informacje na temat obowiązujących przepisów i procedur uzyskiwania zgód.
Kontrola przyniosła pozytywne wyniki – na 26 przeprowadzonych inspekcji, tylko 8 zakończyło się pouczeniami, a jeden przedsiębiorca otrzymał mandat. Wyniki te świadczą o tym, iż zdecydowana większość przedsiębiorców rzetelnie przestrzega przepisów, dbając o porządek i estetykę wspólnej przestrzeni.
Wspólne działania ZDM i straży miejskiej mają na celu nie tylko poprawę komfortu poruszania się pieszych, ale także uporządkowanie przestrzeni publicznej i dbanie o jej estetykę. Szczególną uwagę zwracano na to, aby pas drogowy nie był blokowany przez elementy niezwiązane z ruchem, które mogłyby stanowić zagrożenie dla pieszych, zwłaszcza tych z dysfunkcją wzroku lub ruchu. Z tego względu na chodnikach nie ma miejsca na tzw. potykacze z treściami reklamowymi, z wyjątkiem tablic z menu ustawionych przy lokalach gastronomicznych, ale tylko w godzinach ich funkcjonowania.
Działania kontrolne takie jak ta na Wildzie są najważniejsze dla utrzymania porządku i bezpieczeństwa w przestrzeni miejskiej. O warunkach otrzymania zgody na zajęcie pasa drogowego, w tym na reklamy czy handel, można dowiedzieć się więcej na stronie internetowej Zarządu Dróg Miejskich w zakładce: Zajęcie pasa drogowego.