Zalando to jedna z największych działających między innymi na terenie Polski internetowych platform sprzedażowych oferująca swoim użytkownikom przede wszystkim ubrania oraz akcesoria. Informacja o nowej polityce sklepu okazała się być niemałym zaskoczeniem oraz dużą, symboliczną zmianą dla całego rynku e-coomerce.
Zalando znacząco zmienia politykę zakupów
Trzeba przyznać, iż wyróżnikiem zakupów dokonywanych drogą elektroniczną na platformie Zalando był termin zwrotu, który w obliczu obowiązujących w Polsce praw konsumenta, a także w porównaniu z innymi markami oferującymi zakupy online, bardzo długo pozwalał użytkownikom na podjęcie zakupowej decyzji w termin aż 100 dni od dostarczenia zamówienia. Mimo iż wydaje się to długo, klienci marki cenili sobie tę swobodę i brak wymuszanego pośpiechu. Po 3 lutego ewentualnych zwrotów w Zalando będzie trzeba dokonywać w terminie 30 dni, choć - co bardzo ważne - wciąż pozostanę one darmowe.
Co spowodowało taką decyzję? Przedstawiciele marki mówią wprost
Przedstawiciele platformy Zalando zaznaczają, iż na bieżąco monitorują sposób robienia zakupów przez swoich użytkowników, którzy w zdecydowanej większości zwracają niechciane przedmioty z zamówień w terminie krótszym niż 30 dni, licząc od daty zamówienia. Co więcej, obligatoryjne skrócenie terminu zwrotu lub wymiany ubrań i akcesoriów sprawi, iż ich obieg stanie się szybszy. Użytkownicy będą mogli to odczuć między innymi poprzez zwiększoną dostępność rozmiarów popularnych produktów, szczególnie w trakcie wyprzedaży.
Czytelnicy tego artykułu zwrócili uwagę również na: