Zgłoszenia do trzeciej edycji konkursu Równowaga – przedłużenie terminu do 28 listopada

lewiatan.org 4 dni temu

UWAGA: termin zgłoszeń został przedłużony do 28 listopada

Choć to kobiety są lepiej wykształcone (dyplom z administracji lub biznesu ma 68,2 % kobiet i 31,8% mężczyzn), to prezesek spółek giełdowych jest zaledwie 4,3%.[1] Dysproporcja jest zaskakująca. Wydaje się to nielogiczne, dlatego Kulczyk Foundation, Kongres Kobiet i Konfederacja Lewiatan w partnerstwie z Share the Care, Instytutem Badań Strukturalnych i Akademią Przywództwa Henryki Bochniarz już po raz trzeci organizują konkurs nagradzający organizacje, które dążą do równowagi bez względu na płeć. W inicjatywie w równym stopniu co wyróżnienie najlepszych, chodzi o budowanie i szerzenie świadomość w zakresie:

  • polityki i mechanizmów równości,
  • rozwoju i szkoleń,
  • płac,
  • równowagi praca-dom,
  • zdrowia.

To pięć kluczowych obszarów w konkursie. Zostały zmapowane w taki sposób, by odzwierciedlały kwestie, które zwykle wymagają pracy bądź zwrócenia uwagi. W których najbardziej widoczne są nierówności ze względu na płeć.

Przedłużenie terminu zgłoszeń do konkursu Równowaga

UWAGA: termin zgłoszeń został przedłużony do 28 listopada

Konkurs Równowaga jest dla wszystkich i wszyscy mogą czerpać wiedzę od uczestników. Do poprzedniej edycji zgłosiło się ponad 100 organizacji – małych, dużych, jednostek samorządowych i NGO. Swoim doświadczeniem dzielą się w konkursie zarówno giganci, tacy jak IKEA czy Orange, jak i mniejsze, ale bardzo kompetentne organizacje jak Fundacja Ashoka. To właśnie pokazuje, iż nie trzeba mieć dużych budżetów i zespołu DEI, by budować bezpieczne i równe środowisko w pracy.

Jest to pierwsza tego typu inicjatywa, która oprócz twardych danych, takich jak luka płacowa czy polityki równościowej ocenia też rozwiązania w tematach uznawanych za tabu – zresztą nie tylko w świecie biznesu – czyli menstruacji i menopauzy.

Więcej informacji i rejestracja tutaj

Czytaj też:

Ruszyły zgłoszenia do trzeciej edycji konkursu Równowaga

Idź do oryginalnego materiału