Zgłaszanie roszczeń z tytułu ubezpieczenia podróżnego – wszystko co musisz wiedzieć!

wieczniewolni.pl 2 miesięcy temu

Posiadanie solidnej polisy ubezpieczeniowej jest niezwykle ważne. Zapewnia ono dodatkową ochronę w trakcie Twoich zagranicznych podróży. Dzięki niej masz pewność, iż w razie nagłych wypadków medycznych otrzymasz niezbędną pomoc bez ponoszenia ogromnych kosztów. Polisa może również pokrywać straty związane z zagubionym bagażem, odwołanymi lotami czy innymi niespodziewanymi sytuacjami. Ponadto, ubezpieczenie może obejmować odpowiedzialność cywilną, chroniąc Cię przed ewentualnymi roszczeniami osób trzecich. Wszystko zależy od wybranego przez Ciebie pakietu.

W tym artykule dowiesz jak wygląda proces zgłoszenia szkody do ubezpieczyciela. Powiemy Ci o czym warto pamiętać a także jak przygotować całą dokumentację, aby usprawnić cały proces.

Zapraszamy do wpisu!

O tym warto pamiętać!

Pamiętaj, aby podczas podróży zawsze mieć przy sobie numer polisy ubezpieczenia podróżnego i numer telefonu kontaktowego w nagłych wypadkach. Wystarczy, iż zrobisz zdjęcie dokumentu swoim telefonem. Dobrym pomysłem jest również przechowywanie zdjęć lub dokumentu w chmurze, na przykład na dysku Google Drive lub Dropbox.

Ważne aby mieć zawsze dostęp do polisy.

Kopie dokumentów warto przekazać również zaufanej osobie. Czasem organizator wycieczki lub linia lotnicza może poprosić o podanie danych osoby do kontaktu w nagłych wypadkach (taka osoba może być nazywana in case of emergency contact).

Wędrówka na wulkan Ijen w Indonezji

Opieka medyczna – nagłe wypadki i pobyt w szpitalu

Jeśli w trakcie podróży przydarzy Ci się wypadek, trafisz do szpitalu lub potrzebujesz leczenia, spróbuj jak najszybciej skontaktować się ze swoim ubezpieczycielem i poprosić go o wyrażenie zgody na leczenie. Niektórzy ubezpieczyciele mogą skierować Cię do konkretnej placówki. Skorzystaj z danych kontaktowych podanych w polisie. Szukaj numeru kontaktowego w przypadku sytuacji awaryjnych. Możesz również sprawdzić stronę internetową danego ubezpieczyciela. Z pewnością znajdziesz tam dokładne informacje.

W niektórych przypadkach konieczne będzie zapłacenie z góry za leczenie, wizytę u lekarza lub pobyt w szpitalu. O zwrot poniesionych kosztów możesz starać się po zakończeniu leczenia lub po powrocie do domu. Upewnij się, iż otrzymujesz rachunki za leczenie lub leki. Bez nich procedura zwrotu może być utrudniona lub niemożliwa. Bardzo ważne jest również dostarczenie odpowiedniej dokumentacji lekarskiej, najlepiej w języku angielskim. jeżeli będzie to koniecznie, zapłać za wydanie dokumentów w języku angielskim. Poproś o szczegółowy opis lekarski, zdjęcia RTG lub inne dokumenty mogące okazać się pomocne w trakcie zgłaszania szkody.

Zgłaszanie roszczeń z tytułu zagubionych, skradzionych lub uszkodzonych przedmiotów lub bagażu

Twoje rzeczy osobiste zaginęły lub zostały skradzione? Pamiętaj, iż musisz powiadomić lokalną policję w ciągu 24 godzin od zaginięcia przedmiotów. Dopilnuj, aby osoba przyjmująca zgłoszenie wydała Ci odpowiedni dokument. jeżeli nie jest to możliwe, powiedz o tym komuś innemu, na przykład przedstawicielowi wycieczki lub kierownikowi hotelu. Ważne jest aby uzyskać pisemny raport potwierdzający kradzież. Będzie on potrzebny do zgłoszenia szkody.

Jeśli Twój bagaż został uszkodzony, zrób dokładne zdjęcia przedstawiające szkodę. Dobrze byłoby mieć zdjęcia nieuszkodzonego bagażu, tak aby można było udowodnić, iż uszkodzenie miało miało miejsce w trakcie tej podróży. Kontaktując się z ubezpieczycielem warto również dostarczyć paragony potwierdzające zakup. W ten sposób będzie można ustalić realną wartość uszkodzonego przedmiotu. jeżeli uszkodzona została również zawartość bagażu – elektronika czy rzeczy osobiste, warto dostarczyć również potwierdzenie zakupu (paragon lub fakturę). W ten sposób cała procedura zwrotu przebiegnie gwałtownie a Ty otrzymasz bardzo gwałtownie zwrot kosztów.

Procedura zgłaszania szkody w SafetyWing jest niezwykle prosta i zajmuje maksymalnie 5 minut! To wszystko po to, aby ułatwić Ci cały proces.

Podróżując po Kolumbii korzystaliśmy z polisy ubezpieczeniowej SafetyWing.

Zgłaszanie szkody w podróży

Jak najszybciej skontaktuj się ze swoim ubezpieczycielem i poproś o przesłanie formularza zgłoszenia szkody. W przypadku niektórych firm ubezpieczeniowych koniecznie będzie wypełnienia formularza online. Wypełnij dokładnie wszystkie pola i zachowaj kopię dla siebie.

Do wniosku dołącz kopie wszystkich dokumentów, które mogą okazać się pomocne, w tym rachunki i zaświadczenia lekarskie. jeżeli Twoim zdaniem coś może być ważne, dołącz to do formularza. Pamiętaj również o zachowaniu oryginałów. Na wypadek gdyby pierwsze zgłoszenie zostało odrzucone.

Zgłaszanie szkody po powrocie do domu

Chcesz zgłosić roszczenie z tytułu polisy ubezpieczenia podróżnego dopiero po powrocie z podróży? Przed wysłaniem roszczenia sprawdź następujące rzeczy:

  • czy mieścisz się w terminie na zgłoszenie szkody
  • czy polisa pokrywa koszty w przypadku tej konkretnej szkody (przeczytaj dokładnie warunki polisy, w razie wątpliwość skontatuj się z biurem obsługi klienta danego ubezpieczyciela)
  • ile wynosi wkład własny czyli kwota, którą ubezpieczyciel potrąci bez wypłaty zwrotu kosztów – w przypadku drobnych szkód zgłaszanie ich może być nieopłacalne

Czy warto wykupić ubezpieczenie turystyczne

Naszym zdaniem zdecydowanie tak. Ubezpieczenie turystyczne zapewnia kompleksową ochronę w razie nieszczęśliwego wypadku, pobytu w szpitalu lub nagłej choroby. Posiadanie polisy gwarantuje komfort psychiczny, brak niepotrzebnego stresu, a także nie naraża ciebie ani twoich bliskich na wysokie koszty.

Oczywiście nikt nie chciałby się znaleźć w kłopotliwej sytuacji, ale życie pisze różne scenariusze. Mówi się, iż przezorny zawsze ubezpieczony.

Bardzo często dochodzą do nas historię, iż komuś w podróży przydarzył się wypadek. Należy pamiętać, iż brak porządnego ubezpieczenia, które pokryłoby koszty oznacza konieczność zapłaty CAŁEGO RACHUNKU, który w niektórych przypadkach może wynosić choćby kilkadziesiąt tysięcy dolarów. Posiadanie polisy z wysoką sumą gwarancyjną sprawia, iż możesz ze spokojem wyruszyć na górski szlak, zanurzyć się ze sprzętem do nurkowania na malowniczej rafie koralowej lub ruszyć na motocyklową podróż pośród bajecznych krajobrazów.

Nusa Penida, Indonezja.

Nasze ubezpieczenie turystyczne

W podróży korzystamy z ubezpieczenia SafetyWing, które posiada bardzo dobre opinie wśród naszych znajomych. Po ponad 2 latach korzystania również możemy potwierdzić, iż jest to bardzo solidna polisa.

Na szczęście nie mieliśmy okazji z niej skorzystać. Zapewnia nam ona jednak komfort psychiczny i świadomość, iż w razie problemów jesteśmy objęci SOLIDNYM ubezpieczeniem, na którym możemy polegać. Poniżej znajdziesz aktualne warunki ubezpieczenia:

  • Suma gwarancyjna ubezpieczenia – $250 000
  • Wkład własny – $250 (płatny tylko raz w trakcie rocznego okresu ubezpieczenia)
  • Doraźne leczenie stomatologiczne – do $1000
  • Zgubiony bagaż rejestrowany – do $3000
  • Odpowiedzialność cywilna – do $25 000
  • Transport medyczny – do $100 000
  • Sporty ekstremalne – ubezpieczenie obejmuje ponad 30 sportów ekstremalnych, takich jak na przykład nurkowanie, boks, jazda na quadach.
  • Kradzież elektroniki – w przypadku kradzieży uzyskasz zwrot kosztów choćby do 1000 USD za każdy przedmiot (laptop, telefon, aparat lub inne urządzenie elektroniczne).
  • Procedura zgłaszania szkody jest niezwykle prosta a czas odpowiedzi bardzo krótki.

Zwrot poniesionych kosztów za leczenie w przypadku posiadania polisy SafetyWing otrzymasz w mniej niż 3 dni!

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości zachęcamy do zostawienia komentarza poniżej lub skontaktowania się z nami przez nasze social media!

Idź do oryginalnego materiału