Jak informuje Reuters, pozwy dotyczą linii lotniczych Delta Air Lines i United Airlines. Przewoźnicy mieli wprowadzić pasażerów w błąd poprzez sprzedaż nieprawidłowo oznakowanych miejsc. W efekcie klienci myśleli, iż dopłacają za fotel przy oknie, a później sadzano ich przy ścianie. Pozew zbiorowy przeciwko linii Delta złożono w sądzie w Nowym Jorku, natomiast wobec United w San Francisco.
REKLAMA
Zobacz wideo Blanka Lipińska psioczy na jedzenie w samolocie
Pozwy przeciwko liniom lotniczym. Pasażerów sadzano przy pustej ścianie
Sprawa dotyczy głównie samolotów Boeing 737 i Airbus A321, które posiadają specyficzne rozmieszczenie foteli. Wynika to z ich budowy, która sprawia, iż w niektórych miejscach przewody elektryczne i wentylacyjne uniemożliwiają wstawienie szyby. W efekcie część rzędów jest całkowicie pozbawiona okien. Pasażerowie nie są tego świadomi, ponieważ linie nie informują o tym podczas zakupu biletów, w przeciwieństwie do konkurencyjnych linii, takich jak Alaska Airlines i American Airlines. W pozwach zaznaczono, iż klienci wprowadzali dodatkową opłatę, a później mierzyli się z ogromnym rozczarowaniem. Dla wielu z nich stanowiło to ogromny problem, ponieważ miejsce przy oknie często jest wybierane ze względu na strach przed lataniem, dziecko czy chorobę lokomocyjną.
Gdyby pasażerowie wiedzieli, iż kupowane przez nich miejsca nie posiadają okien, nie wybraliby ich, a tym bardziej nie zapłaciliby więcej
- czytamy w skardze złożonej przeciwko United Airlines. Podobny zapis znalazł się także w pozwie wystosowanym wobec Delta Air Lines.
Klienci płacili za miejsce przy oknie i powinni mieć do niego dostęp. "Firmy kłamały"
Kancelaria prawna Greenbaum Olbrantz LLP (GO Law) odpowiadająca za obydwa pozwy zaznacza, iż klienci powinni być informowani o rozmieszczeniu okien w samolotach.
Klienci, którzy kupują miejsce przy oknie w samolotach United lub Delta Airlines, słusznie oczekują, iż otrzymają do niego dostęp. Zamiast tego przez lata United i Delta sprzedawały miejsca, które określały jako posiadające dostęp do okna, a ostatecznie klienci musieli zająć miejsce przy pustej ścianie
- skomentował Carter Greenbaum, prawnik z kancelarii GO Law, w oświadczeniu dla portalu People.
Sprawdź również: Zmiany na polskim lotnisku. Kontrola bagażu będzie wyglądać inaczej. Już od przyszłego tygodnia
Firma nie może przeinaczać charakteru sprzedawanych produktów, a następnie opierać się na opiniach osób trzecich, twierdząc, iż klient powinien był wiedzieć, iż firma kłamie w danej sprawie
- dodał Carter Greenbaum, cytowany przez Reuters. Pozwy opiewają na wielomilionowe odszkodowania dla ponad miliona klientów każdego z przewoźników. Kancelaria zachęca również pozostałych poszkodowanych do podpisania się pod zbiorową skargą dostępną na stronie Top Class Actions. Mimo próby kontaktu ze strony serwisu BBC, linie nie skomentowały sprawy z uwagi na toczące się postępowanie.
Źródła: reuters.com, bbc.com, people.com
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.