Grupa Polaków wybrała się na wypoczynek do egipskiego kurortu nad Morzem Czerwonym w ramach wycieczki zorganizowanej z ramienia biura podróży Anex Tour. Ich lot powrotny do Katowic miał odbyć się w niedzielę 12 stycznia o godzinie 21 liniami Skyline Express. Okazało się, iż został jednak odwołany, a 280 turystów utknęło w Marsa Alam.
REKLAMA
Zainteresuje cię też: Polskie "królowe adrenaliny". 12 najbardziej stromych tras narciarskich. Wymagają nie lada odwagi
Zobacz wideo Kuchnia egipska, czyli przysmaki znad Nilu, których musisz spróbować
Polscy turyści utknęli w Marsa Alam. Nie tak wyobrażali sobie koniec wakacji w Egipcie
Biuro podróży Anex Tour nie pozostawiło turystów samych sobie na lotnisku. Wszyscy zostali zakwaterowani i poniedziałek spędzili w hotelu Bliss Nada. - Czekamy na nowe połączenie do Katowic, chociaż na razie jest cisza. Podejrzewam, iż dzisiaj wylotu nie będzie, prawdopodobnie kolejną dobę spędzimy w hotelu - opowiadał Jerzy Jurecki dla "Tygodnika Podhalańskiego".
Brak przyczyn awarii samolotu i terminu wyjazdu. Turyści są już w Polsce
Inny turysta, relacjonował w rozmowie z portalem tvn24.pl, iż przyczyną uziemienia samolotu jest prawdopodobnie usterka techniczna. - Ludzie robią się coraz bardziej niecierpliwi i oczekują przede wszystkim na informację, kiedy będą mogli wrócić do domu. Oczekujący na lot dalej pozostają w hotelu. Wszyscy siedzą z wielką niewiadomą - tłumaczył. Jeszcze jedna poszkodowana w tej sytuacji i czekająca na powrót do kraju w rozmowie z RMF24 przyznała, iż wiele osób było zmuszonych zmienić plany życiowe. - Urlopy się ludziom pokończyły, mają iść do pracy, przekładają różne rzeczy. Jedna z osób miała mieć we wtorek rozmowę o pracę, jest załamana - komentowała. Jak podaje TVN24, finał sprawy nastąpił we wtorek rano, kiedy to 280 osób wróciło do Polski. Informację miał przekazać jeden z pasażerów na Kontakt 24.
Ile wynosi odszkodowanie za odwołany lot? Pamiętaj o prawach pasażera
Warto przypomnieć, iż według informacji podanych przez Europejskie Centrum Konsumenckie pasażerowie, których lot został odwołany, mają prawo do:
zwrotu kosztu biletu lub otrzymania innego połączenia z punktem docelowym,
opieki, czyli posiłki i napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania, dwie rozmowy telefoniczne i maile,
zakwaterowania w hotelu oraz transportu między lotniskiem a hotelem (w razie konieczności dłuższego oczekiwania na lot zastępczy).
Co więcej, podróżnym przysługuje odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro. Wyjątek stanowi lot, który został odwołany z powodu nadzwyczajnych okoliczności lub pasażerowie zostali poinformowani o fakcie przynajmniej na 2 tygodnie przed planowaną podróżą.